Az első A-osztály visszahívása máig emlékezetes, miután egy svéd újságnál a kikerülési manőver során felborult az akkor agyonreklámozott és teljesen új fejlesztésű kisautó, a Mercedes az összes addig elkészült példányt visszahívta, és az összesnél módosította a felfüggesztés hangolását, illetve ha nem volt a fedélzeten, beszerelte az elektronikus menetstabilizálót.
Most az a visszahívás kiváltója, hogy az EuroNCAP törésteszten a Renault Kangoo átmárkázott helyi megfelelője, a Citan nevű dobozautó az elérhető 5-ből csak 3 csillagot kapott. Ez még nem volt meglepetés a stuttgarti gyártónak, hiszen a Kangoo még előző értékelési módszer szerinti eredményét (4 csillag utas-, 4 csillag gyermek-, 2 csillag gyalogosvédelem) egészen biztosan át tudták számolni a mostani értékelés szerint. A gondot az jelenti, hogy a próba során nem megfelelő módon oldott ki a függönylégzsák: az történt, hogy az oldalütközés és az oszlopnak ütközés vizsgálata során is a függönylégzsák belegabalyodott a B oszlopon lévő biztonsági öv felső rögzítési pontjába. Ennek ellenére a próbabábu fejébe épített szenzorok szerint jó védelmet nyújt a Citan ilyenkor is, de ennek ellenére az EuroNCAP lepontozta az autót. A Mercedes most visszahívja az összes példányt – összesen mintegy tízezer autó készült már el, ebből 3500 van már az ügyfeleknél -, és mindben kicserélik a függönylégzsákokat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!