A J.D. Power közvélemény-kutató legújabb, navigációs rendszerekkel foglalkozó felmérése alapján az autótulajdonosok kevésbé elégedettek a gyári rendszerekkel, mint egy évvel korábban, és egyre inkább a saját, okostelefonjukba épített vagy utólagos navigációjukat használják.
A 20 704 új autót vásárló megkérdezése után a legtöbben arra panaszkodtak, hogy kis méretűek a feliratok, illetve a célbeadás és egyéb funkciók kezelés rosszul van megoldva. A nullától ezerig terjedő skálán a 2012-es modelleknél 681 pont (-13) volt az elégedettségi szám, a könnyű kezelhetőség értéke 637 pont volt, ami 25 pontos csökkenés. Nem bontották le márkákra az értékelést, de azt kiemelték, hogy a Chrysler 300-as és Dodge Charger számára kifejlesztett Garmin rendszer volt a legjobb.
Az autósok egyre jobban hagyatkoznak navigációs rendszerekre, a megkérdezettek 47 százaléka tavaly töltött le navigációs alkalmazást okostelefonjára, ami 10 százalékos növekedés 2011-hez képest. Szintén fontos változás, hogy a válaszadók 46 százaléka a jövőben nem vásárolna gyári navigációs rendszert, ha az nem jeleníti meg a saját okostelefon-navigációjának képét.
Az autógyártókat tehát meghaladta a mobiltechnológia fejlődése az Egyesült Államokban, a felhasználók már nem hajlandóak a gyári logika alapján felépített menürendszerekre hagyatkozni, a hétköznapok során folyamatosan használt rendszerhez ragaszkodnak. Nagy kihívás lesz majd, hogy az összes jelenleg létező mobiltelefon-platformmal együttműködő fejegységeket készítsenek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!