Kínában nem nagyon tudnak a vásárlók mit kezdeni az olyan életstílus-járművekkel, mint például a Kia Soul, helyette a klasszikus szabadidő-autókat részesítik előnyben. Épp ezért a dél-koreai mérnökök a kínai partner segítségével elkészítették a KX3-as tanulmányt, amellyel ezen a helyzeten próbálnak javítani.
A Dongfeng Yueda Kia azokat a kínai vásárlókat próbálja megszólítani az új modellel, akik jó ár/érték arányú, jó minőségű autóra vágynak. Talán ezért lehet, hogy több nagynevű gyártó szabadidő-autóját is fel lehet ismerni a karosszérián, legkönnyebben a Porsche Cayenne-hatás fedezhető fel, de nyomokban más autót is tartalmaz. A karosszéria Európában kompakt méretűnek számít, a hossza 4,26 méter, a szélesség 1,76 méter, a magasság 1,63 méter és 2,59 méter a tengelytávolság.
Tágas utasteret és 400 literes csomagteret ígérnek, hiszen a KX3 ugyan tanulmány, de a év vége felé már s szalonokban lesz a megvásárolható változata. A Guangzhoui Autószalonon bemutatott autóba a később csúcs-hajtásláncot rakták, az 1,6 literes benzines turbómotorhoz 7 fokozatú dupla kuplungos váltó és állandó összkerékhajtás csatlakozik. Az alapváltozat szívómotoros, elsőkerékhajtású, kézi váltós lesz majd. Mivel a Kia KX3-as közvetlen ellenfele lenne a Soul-nak, nem tervezik a forgalmazását Kínán kívül.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!