Az idők változnak, és miután a Rolls-Royce is elkezdett arról beszélni, hogy az évtized vége előtt hibrid modellt dob piacra – az akkumulátoros-elektromos autó ugye megbukott -, a Bentley se akar lemaradni. Sőt, be is előzték a vetélytársat, hiszen a Pekingi Autószalonon bemutatják a Mulsanne-ből épített konnektoros hibridet.
Teljesen kész és működőképes autóról van szó jelen esetben, amiből nem lesz semmi. A legapróbb részletekre is odafigyeltek az átalakítás során, igyekeztek minden, hibridségre utaló kapcsolót-visszajelzőt úgy elhelyezni, hogy az ne legyen szembetűnő. Az üzemmódválasztó egy újabb, teljesen elektromos fokozattal bővült, az akkumulátor-töltöttséget míves óra mutatja a középkonzolon, és fordulatszámmérő helyett a hibrideknél megszokott teljesítménymutatóval szembesül az ember, ha helyet foglal a vezetőülésben.
Nagyon nem részletezi a Bentley, pontosan mire képes a hibrid hajtás, még nem tartunk ott, egyelőre még a fogyasztással nem törődő vásárlókat kell hozzászoktatni ahhoz, hogy itt és most a környezetvédelem is fontos volt. Ennek megfelelően azokat a tulajdonságokat emelik ki, miszerint ideális esetben 50 km-es távolságra is eljutunk elektromos üzemmódban – szupercsendesen -, egyébként meg 25 százalékkal nagyobb a teljesítmény. Az már csak mellékes hatás, hogy a CO2-kibocsájtás, azaz a (szabványos) fogyasztás is csökken 70 százalékkal.
Szép és jó, a Bentley mégse fogja sorozatban gyártani az itt látható Mulsanne Plug-In Hybrid-et. Az ok prózai: az itt használt hajtáslánc majd a 2017-ben érkező óriás méretű szabadidő-autónál jut majd szerephez, csak kipróbálás (valós körülmények közötti tesztelés) miatt hozták össze ezt a példányt. Az évtized végén ugyan már a Bentley típusainak 90 százaléka elérhető lesz majd konnektoros hibrid hajtással, de az már a Mulsanne következő generációját jelenti.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!