A pénz beszél, és a Ferrari bizony szereti a pénzt. Korábban még az volt a hitvallás, hogy gyári állapotúra újítják fel az autókat, de a Ferrari Classiche gyári restauráló-műhely most kivételt tett egy karambolban megsérült 250 GTO kedvéért. Az USA-ban élő Christopher Cox két és fél évvel ezelőtt nézett be egy féktávot az 50 millió dollárra (12,4 milliárd Ft) becsült értékű autójával, és a gyár most az ütközés előtti állapotot állította helyre.
A kérdéses autó 1962. április 30-án készült el, a piros színű gyári (Scaglietti) karosszériával rendelkező kupé Luciano Conti tulajdonába került, aki versenyzett vele. 1963 áprilisában vásárolta meg a gépet a svéd Ulf Norinder, aki kék-sárgára fényezte át a karosszériát, és tovább versenyzett az autóval. 1965-ben már olyan sok karosszériajavításon volt túl az autó, hogy egyszerűbb volt újrakarosszálni. A Scaglietti manufaktúrának egyszerűen nem volt ideje erre a munkára, úgyhogy Norinder úr a Drogo műhelyhez fordult, ahol egyedi karosszériát készítettek az eredeti ajtók és fényszórók felhasználásával. Hosszabb lett a hátsó rész, szélesebb az első légbeömlő, nagyobbak az első sárvédő szellőzőnyílásai, és a Ferrari 250LM szélvédőjét használta az új, sötétkékre fényezett karosszéria.
1971-ben került a brit Robert Lamplough tulajdonába a kocsi, aki hétköznapi közlekedésre használta az autót egészen 1976-ig, amikor egy közlekedési balesetben megsérült a karosszéria. Ekkor megint karosszériacsere következett, ekkor a Scaglietti műhely által újonnan legyártott GTO-héjat kapott a kocsi, és visszakapta kék-sárga dizájnját; a sérült Drogo karosszériát kijavítása után egy Ferrari 250GTE alvázára építették rá, de az egy másik történet. Szóval harmadik karosszériáját és negyedik megjelenését viselve került az autó az USA-ban élő Christopher Cox tulajdonába 2005-ben, aki személyesen vezette a kocsit a GTO típus 50 éves évfordulójára a gyár által szervezett túrán, ahol balesetet szenvedett.
Ezt követően került a Ferrari Classiche kezelésébe az autó, ahol kijavították a vázszerkezetet, új elemekkel állították helyre az 1976-ban készített Scaglietti-karosszériát, és persze a technikát is átnézték a két és fél éves felújítás során.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!