Tizenhárom évvel ezelőtt dobta piacra első repülőtéri buszát a MAZ, az eddigi tapasztalatok felhasználásával, a legújabb műszaki megoldások segítségével készítették el most a második generációt. A MAZ-271-es 112 utas szállítására képes, ebből mindössze 8 az ülőhely, bár ennél több széket is el lehet helyezni, ha a megrendelő kéri. Oldalanként három-három kétszárnyú ajtó biztosítja a fel- és leszállást, térdeplő funkció is van, és ehhez kapcsolódik a busz legérdekesebb részlete is. Mindkét oldalt ki van vezetve a kipufogó, és amelyik oldalon zajlik az utasáramlás, azt a kipufogóját lezárja a busz, hogy ne az utasok orra alá küldje a kipufogógázokat.
A hajtásról egyébként egy 238 lóerős Mercedes-Benz turbómotor gondoskodik, amely Allison automatikus váltón keresztül hajtja az első kerekeket. A karosszéria acéllemez vázra épül, a külső borítás műanyag vagy üveg, a külső tükröket pedig kamerákkal és monitorokkal váltották ki. Különösen nagy teljesítményű a klíma és a fűtés is, amely nyitott ajtóval várakozás közben is képes megfelelő temperálásra – Oroszországban ez akár szibériai hideget is jelent. Először a kijevi repülőtéren találkozhatnak majd az utasok a MAZ-271-essel, a Boriszpili légikikötő hat darabot rendelt belőlük, az elsőt már meg is kapták.