Kevésbé praktikus, de annál divatosabb járművel tér vissza a teherautók piacára a Mini márka, amely most bemutatta a Genfi Autószalonon tanulmányozott Clubvan szériaváltozatát, amely saját állításuk szerint az első prémium kompakt haszonjármű.
Ez elég jól körülírja egyben azt is, hogy miért nem próbálkozott más ilyesmivel. A raktér 860 literes a tetőig pakolva, legnagyobb hosszúsága 1150 mm, a kerékdobok között 1020 mm a szélessége. Legnagyobb mankó mégis a terhelhetőség, hiszen 500 kg-mal lehet megpakolni a Mini Clubvan-t – és ebben már az utasok is benne vannak, azaz kevesebb, mint 400 kg a hasznos teherbírás.
A hátsó ülések elhagyásán kívül egy rögzített válaszfal került az első ülések mögé, és nem átlátható hátsó oldalablakok is vannak – nem is annyira a megfelelő reklámfelület biztosítása miatt, hanem mert egyes országokban ez feltétele a haszonjárműnek nyilvánításnak, és így az adókedvezmények igénybevételének. Három erőforrás kérhető, az 1,6-os benzines 98 és 122 lóerővel, az 1,6-os dízel 112 lóerővel rendelkezik, utóbbival mindössze 3,9 l/100 km a szabványos átlag. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó helyett a hatfokozatú automatikus váltó is rendelhető. A Goodwood Festival of Speed-en lesz először látható a Mini új teherautója, amelynek forgalmazása az ősszel indul.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!