Nemrég mutatta meg a Volkswagen a Sport Coupe GTE tanulmányát, amely az immár a Passat fölé pozicionált CC kupét előlegezte meg nekünk, és máris itt van a C Coupe GTE elnevezésű autó, amely még egy számmal nagyobb limuzint, tehát a második generációs Phaeton vonalait mutatja meg.
Első és legfontosabb eltérés a két kupé tanulmány között, hogy a Sport Coupe GTE a keresztmotoros MQB építőkészletre épül, addig a C Coupe GTE alatt az MLB hosszmotoros építőkészlet rejtőzik. Számokra lefordítva ez azt jelenti, hogy a C Coupe GTE ugyan a maga 5071 mm hosszúságával 202 mm-rel túlszárnyalja a Sport Coupe GTE-t, a 3014 mm-es tengelytávolság 6 mm-rel elmarad attól; aggódni nem kell, így is rengeteg hely lesz az utastérben.
Kifejezetten a sofőrös felhasználásra lőtték be a belső teret, amelynek teljes hosszában végigfut a középkonzol. Innen vezérelhetik a hátul utazók a különböző kényelmi és szórakoztatóelektronikai funkciókat, remek ötlet, hogy a monitorokat az üléstámla felső részén elhelyezett fekete betét mögé rejtették, azok nem tűnnek utólagosan odabiggyesztett kütyüknek.
Az első sorban igyekeztek némi műszerfallal megszakítani a hatalmas méretű monitorok egyhangúságát, meglepő módon itt most nincs a teljes széltében végigfutó szellőzőnyílás.
Meglepően visszafogott hajtásláncot álmodtak a Volkswagen C Coupe GTE-nek, a kábeles hibrid hajtásban a belső égésű motor szerepét a 2,0 literes, 210 lóerős TFSI-re bízták, ennek a munkáját egy 124 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor segíti, a rendszerteljesítmény 245 LE/500 Nm. Ez 8,6 másodperces 100-as sprintre és 232 km/h-s végsebességre elég, a szabványos fogyasztás pedig laboratóriumi körülmények között 2,3 l/100 km. Akkumulátorról legfeljebb 50 km a hatótávolság, ilyenkor 130 km/h az elérhető csúcs tempó.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!