A Lada autógyár eredeti terveiben úgy szerepelt, hogy a hasonló méretű, de sokkal drágább Vesta mellet meghagyják a kínálatban a Priora nevű típust, még az új Lada-arculathoz illő megjelenést is elkészítették, amelyet a csecsen kormánynak meg is mutattak – nem véletlen ez a választás, az autonóm régió az autó legnagyobb piaca.
Azonban hiába volt a munka, a modellfrissítés már nem kerül gyártásba, a legújabb hivatalos dokumentumok szerint december 18-án hagyja el az utolsó Priora a togliatti gyártósort. Miközben a Lada olcsó autóival úgy-ahogy képes volt átvészelni az orosz autópiac visszaesését, a kínálaton belül a Priora modell iránt nagyon lecsökkent a kereslet. Az előző évhez képest több mint 40 százalékkal kevesebbet értékesítettek, így inkább kifuttatják az autót – októberben 1790, novemberben 1692, decemberben 1600 Priorát gyártanak még.
A Lada egyébként megpróbálta különleges változatokkal érdekesebbé tenni a nagy méretű autóját, de a kétszínű – a karosszéria többi részétől eltérő árnyalatúra fényezett tetőlemez – és a kupé se lett túlságosan népszerű a vásárolók körében, a nyújtott tengelytávolságú Priora Premier-ről pedig már korábban elárulták, hogy a Vesta alapján készülő hasonló modellel váltják majd ki, úgyhogy nincs miért életben tartani az autót.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!