Nem új az ötlet, amelyet most a Daihatsu egy tanulmányautó erejéig megvalósított az Atrai Wild Ranger esetén, hiszen a Németországban 1962-ben bemutatott, a Hartmann cég által konstruált FaWoBoo nevű összehajtható lakókocsi is olyan tetőt kapott, amelyet megfordítva csónakként lehet használni – és a német konstrukció megerősített hátfala csónakmotor használatát is lehetővé tette, míg a japánok csónakját evezővel kell hajtani.
A japán kei-kategóriás mikrobusz esetén a kiindulási ötlet az volt, hogy természeti katasztrófa esetén akkor is lehessen tovább haladni, ha netán megsemmisülnek a hidak. Ideális a kétéltű lenne, de az bonyolult, drága és igazából sehol se jó, így maradtak a csónakszállításnál. Először a kerékpártartókhoz hasonlóan a jármű hátára akarták felrakni a csónakot a tervezők, de végül kedvezőbbnek bizonyult a tetőre helyezés – a nagyobb méret miatt stabilabb a csónak. A beltér szándékosan spártai, így a néző elgondolkozhat azon, hogyan valósítaná meg a kempingautó-belsőt, de akár az ülések visszaszerelésével személyautó is lehet belőle; az egyszerűség kedvéért minden ülés rögtön magán viseli a mentőmellényként is használható mellényt.