Tizenkét éve van érvényben a jelenlegi szerződés, amely alapján a Ford és a Peugeot-Citroën közösen fejleszt és gyárt dízelmotorokat. Ennek egy részét most megszüntetik, mégpedig a nagy, azaz 2,0 liter és a fölötti lökettérfogatra vonatkozó részét. Nem szabad azonban gyors váltásra gondolni, a tervbe vett Euro 6-os változatokat még elkészítik a jelenlegi 2,0 és 2,2 literes motorokból, csak azok kifutását követően jönnek majd az új dízelek.
A döntésnek nincs köze ahhoz, hogy a General Motors nemrég 7 százalékos tulajdonrészt vásárolt a PSA konszernben, mivel az már ezt megelőzően megszületett. Egyszerűen arról van szó, hogy a két cégnek a jövőben különböző motorokra van szüksége ebben a kategóriában. A két cég által készített évi 3 millió HDi és TDCi erőforrás mintegy negyedét adja jelen pillanatban ez a méretosztály. A kis lökettérfogatú, 1,4-1,6 literes erőforrások terén tovább folytatódik a közös munka, azaz fejlesztés és gyártás.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!