Lassan indult el a Volkswagen konszern visszahívása a TDI-botrányban érintett autók kapcsán, mert először ki kellett dolgozni a megfelelő műszaki megoldást a törvényi előírások betartására, de az ügyfelek se sietik el a dolgot. Ausztriában például az érintett 388 000 autótulajdonos közül eddig 88 063 darab kapott levélt a gyártól, hogy legyenek szívesek felkeresni a márkakereskedést a visszahívás miatt, de ezek közül eddig csak 44 254-en tettek eleget a felszólításnak. Európai szinten 8,5 millió autó érintett, ezeknek a harmada kapott már értesítést a javításról, de csak mintegy 500 000 jelent meg ténylegesen a szervizekben. Úgy tűnik, hogy nem teljesül a Volkswagennek az a reménye, hogy 2017 folyamán lezajlik az egész visszahívás.
Lydia Ninz, az osztrák ARBÖ autóklub egyik vezetője blogot is indított a témában, saját tulajdonú Tiguanjával már részt vett ugyan a szervizakcióban, de még mindig vár a VW hivatalos papírjára, amely tanúsítja: a javítást követően autója kevesebb nitrogén-oxidot bocsájt ki, és közben nem csökken a motorteljesítmény és nem romlik a fogyasztás.
A Volkswagen nem igazán kommunikál a visszahívással kapcsolatban, épp csak annyit mondanak, hogy várhatóan elhúzódik a tervezett folyamat. Valószínűleg két oka van annak, hogy az ügyfelek várnak a szervizakció elvégzésével, egyfelől tartanak attól, hogy a módosított autójuk többet fog fogyasztani, másfelől nem akarnak csak e miatt a márkakereskedésbe menni, inkább megvárják a következő időszakos szervizt, és akkor egy fordulóval letudják a dolgot.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!