Európában a Passat kapcsán csak egy modellfrissítésre számíthatunk jövő tavasszal, akkorra talán utoléri majd magát a Volkswagen annyira, hogy újra teljes motorkínálattal tud majd a vásárlók rendelkezésére állni. Kínában most mutatták be hivatalosan az új generációs modellt, amely a mi Passatunknál nagyobb méretű.
Az ottani vásárlói preferenciáknak megfelelően különösen nagy méretű hátsó lábtérrel rendelkezik a lépcsős hátú karosszéria, amely stílusában az Arteont idézi, de magasabbak a lámpák és kevésbé hangsúlyosak a sárvédő domborítások. Az MQB alapra építették fel a karosszériát, a technika is onnan lehet ismerős.
Alapmotorként az 1,4-es turbót kínálják, ezen kívül még a 2,0 literes turbót lehet majd kérni két teljesítménnyel, illetve kezdettől fogva választható lesz a plug-in hibrid változat. A PHEV esetén az európai Golf/Passat GTE-ben használt hajtást építik a kocsiba, tehát az 1,4 literes turbómotor és a villanymotor rendszerteljesítménye 204 lóerő, a rendszernyomaték 400 Nm, a 100 km/órás sebességet 7,8 másodperc alatt éri el. Az elektromos hatótávolságról még nincs információ.