Egészen mostanáig az első generációs európai VW LT kisteherautó fülkéjével készült a dél-amerikai Volkswagen Delivery nevű, a 3,5-13 tonna össztömeg közötti szegmenst kiszolgáló teherautó, amelynek utóda szintén az MAN Latin America üzemében készül, de immár modern a fülkéje.
Ennél már figyelembe vették, hogy emberek használják, így kapott állítható kormányt és magasságában állítható ülést, a kezelőszerveket is a kormány köré helyezték el. Könnyen takarítható, víztaszító kárpitokat használnak. A Cumminstól származnak az erőforrások, 6,5 tonnás össztömegig 2,8 literes (150 LE/360 Nm, vagy 160 LE/430 Nm – ez már SCR katalizátoros), afölött 3,8 literes (165-175 LE, 600 Nm) turbódízellel szerelik, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású, bizonyos változatokon robotizált egység is kérhető.
A motorok 10 százalékkal könnyebbek a korábbinál, a pedálok fém helyett műanyag szárat kaptak, ami 30 %-kal csökkenti a tömeget, a feláras felső légterelő 7,2 kg helyett 3,1 kg tömegű; összesen hogy 400 kg-mal nőtt a terhelhetőség a tömegcsökkentés miatt. A prototípusokkal 4 millió kilométert tettek meg extrém körülmények között, például Chilében, 4500 méteres tengerszint feletti magasságon, -10 °C-os hőmérsékleten is vizsgázniuk kellett az új Volkswagen Delivery prototípusoknak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!