A német gazdaság húzóágazata az autógyártás, rengeteg munkahely függ tőle, van, hogy az állam is tulajdonos bizonyos mértékig a konszernekben, de a politikusok is sok esetben az autóipar lobbistáiként folytatják pályafutásukat, tehát nagy az összefonódás. A gyártók és politika is meg akarta akadályozni a jövőre várható dízel behajtási tilalmak életbe lépését, de a Berlinben megtartott Nemzeti Dízel Csúcson (amelynek a helyszínét az utolsó pillanatban változtatták meg, így rossz helyen tüntettek a környezetvédők) nem sikerült komoly intézkedésekről megállapodni.
A jelen lévő német autógyártók képviselői csak szoftverfrissítést vállaltak az Euro 5-os és Euro 6-os típusaikra, ami nyáron 25-30 százalékos NOx-kibocsájtás csökkentést eredményez, télen semmit (a hideg miatt kikapcsol az AdBlue adagolás), a sokkal drágább, de mindig kb. 80 százalékos csökkentést elérő hardveres megoldást elvetették. A jelen lévő gyártók (Volkswagen, Porsche, Audi, Daimler, BMW, Opel és Ford) 5,3 millió Németországban forgalomban lévő autó szoftverfrissítését vállalták, ebben benne van a csaló-szoftverrel szerelt 2,5 millió VW-konszern termék is, illetve azt, hogy önszorgalomból olyan dízelprémiumot vezetnek be, amely az Euro 4-es vagy rosszabb károsanyag-kibocsájtású dízelek tulajdonosainak autócseréjét könnyíti meg. Azt már nem részletezték, mi lesz a viszonylag fiatalon visszavásárolt használt autókkal, nagy valószínűség szerint külföldre kerülnek. A környezetvédők az elfogadott intézkedések ellenére is bevezetik majd, ha kell, bírósági ítéletekkel kényszerítik ki a nagyvárosokban a dízel behajtási tilalmakat, szóval az autóipar és a politika által rendezett Nemzeti Dízel Csúcsnak sok értelme nem volt.
Az egész felhajtás nagy nyertese egyébként a tanácskozásról kimaradt Toyota lehet, a japánok 4000 euró árengedményt adnak azon ügyfeleknek, akik egy új hibrid vásárlásakor legalább hat hónapig forgalomba helyezett dízelt számíttatnak be – hatalmas az érdeklődés a konstrukció iránt, a hibridautók értékesítése már megduplázódott, és csak most jön majd a nagy roham.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!