Az Irán elleni szankciók illetve az Oroszországban akkor bevezetett Euro 4-es kipufogógáz-tisztasági normák miatt vonult ki az Iran Khodro, igaz, a Peugeot 405 alapú Samand se volt már túlságosan friss modell.
A visszatérésre eggyel fiatalabb autót választottak, a Runna elnevezésű lépcsős hátú kisautó alapja a Peugeot 206-os, amely a maga részéről is nagy túlélőnek számított, hiszen 206+ néven egészen négy évvel ezelőttig készült. Nagyjából ekkor mutatkozott be a technikát tovább használó Runna is, amelynek megjelenését szolidan módosították. A lendületes vonalú lámpákat és a hűtőrácsot sokkal konzervatívabb darabokra cserélték, és a műszerfalról is eltűntek a nőies domborulatok.
A motortérbe Peugeot-fejlesztésű 1,6 literes négyhengeres kerül 105 lóerős teljesítménnyel, a váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású. A piac alsó kategóriájába próbálnak betörni az Iran Khodro Runna-val, amelynek 2,9 millió Ft-nak megfelelő rubel lesz az ára – ez mintegy félmillió Ft-nyi rubellel több a Lada Prioránál. Ennek ellenére az irániak bizakodóak, jövőre már 10 000 autó eladásával számolnak Oroszországban – igaz, akkorra már a Dena elnevezésű autó is választható lesz, ami a kikopott Samandhoz hasonlóan az 1987-ben bemutatott 405-ös technikáját rejti…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!