Az ötajtós Skoda Superb és a BMW 5-ös GT tulajdonosok részesültek eddig a kettős nyitású ajtó örömében, amikor szükség szerint kicsi- vagy nagy méretű ajtó emelkedett fel, hogy szabaddá tegye a csomagtér felé vezető utat. Azonban elég hamar kiábrándultak a gyárak ebből az ötletből, hiszen drága és nehéz az ilyen csomagtérfedél, miközben a gyakorlati haszna megkérdőjelezhető – az esetlegesen befújó hideg szél ellen a felnyíló kalaptartó is elég jól védi az utasokat. A Skoda Superb harmadik generációja már mentes ettől a megoldástól, és várhatóan a BMW se viszi tovább ezt a megoldást.
A Honda most más irányból közelíti meg ugyanezt a kérdést. A dobozautóknál megszokott, hogy azokat vagy kétszárnyú, oldalra nyíló vagy hatalmas méretű, felfelé nyíló hátsó ajtóval lehet rendelni. De miért is ne lehetne ezt a két megoldást kombinálni? Egyszerű módját választották a megvalósításnak, aszimmetrikusan osztották ketté a hátsó ajtót, a bal oldali (tehát Japánban a járda felőli) rész oldalra nyitható, ha pedig mégis a teljes nyílásra szükség lenne, akkor a kisebb, bal oldali rész fölötti zsanéron akár teljesen felemelhető a fedél mindkét szárnya. Arról egyelőre nincs szó, hogy a hagyományosan belpiacos StepWGN, vagy csak akár ez a szokatlan csomagtérajtó-megoldás eljutna Európába, de jó látni, hogy a Honda mérnökeinek vannak még új ötletei.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!