A Ladánál tisztában vannak azzal, hogy a Samara búcsúzásával keletkezett űrt be kell tölteni, és el is készítették a Granta típusuk ferdehátú változatát, amelyet már gyártásban szerettek volna látni a tavalyi év vége felé. Azonban amikor a Renault formatervezői meglátták, mit műveltek az orosz kollégák, teljes újratervezést rendeltek el, ami miatt úgy fél évet csúszott a sorozatgyártás beindulása.
Mivel nincs képünk róla, sokat nem tudunk arról, mik voltak a Lada tervezőinek bűnei, de állítólag nagyon nem stimmeltek az arányok, hiszen ők kifejezetten az olcsóságra mentek rá. Változatlanul vették át a lépcsős hátú hátsó lámpáit és lökhárítóját, az oda elhelyezett rendszámtáblával együtt, és még az ablaktörlőt is elhagyták (nem csak az alapváltozatról, hanem egyáltalán nem terveztek ilyet az ötödik ajtóra). A Renault azonban tisztává tette, hogy vannak olyan dolgok, amelyen nem érdemes spórolni, a ronda megjelenés és a hátsó ablaktörlő hiánya több embert elriasztott volna a vásárlástól, mint amennyi többletköltséget ez okoz a gyártásban.
E helyett kisebb méretű hátsó lámpákat látunk az ötödik ajtó két oldalán, a rendszámtábla is magasra költözött, a hátsó lökhárító alján fekete betét karcsúsítja a megjelenést. A LED-es pótféklámpa a tető pereménél világít, és alapfelszerelés a hátsó ablaktörlő. De nem csak a hátsó rész új, az első lökhárító is eltér a négyajtós modelltől; a ködlámpafészkek fényezetlen fekete műanyag betétet kaptak, a külső tükrök házában LED-es oldalsó irányjelzőket helyeztek el. Bent újak az üléskárpitok, a váltókar, és mivel itt egy légtérben van a csomag- és az utastér, javítottak a zajszigetelésen is. Azért engedtek meg ennyi változást a már gyártásban lévő Granta szedánhoz képest, mert a ferdehátú modell valójában nem Lada-gyártmány, hanem a Kalasnyikov-konszernhez tartozó IZS-Auto készíti azt májustól. Műszakilag nincs változás az ötajtós karosszériánál, az 1,6-os 16 szelepes Lada-motor 90 vagy 105 lóerővel kérhető, és várhatóan hamarosan a Kalina modellnél már elérhető automatikus váltó is megjelenik az extralistán.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!