A Greenpeace azt veti a Volkswagen szemére, hogy nem elég gyorsan csökkenti a flotta-fogyasztását, a CO2 kibocsájtás tekintetében pedig Európában az utolsó helyen kullog. Továbbá azt is nehezményezik a környezetvédők, hogy a Volkswagen felárat kér a fogyasztáscsökkentő műszaki megoldásokért, így csak az eladott autók 11 százaléka rendelkezik BlueMotion csomaggal, és csak 6 százalék van 120 g/km-es CO2 kibocsájtás alatt.
A Volkswagen reakciója gyors volt: „Ismét meglepetést okozott számunkra, hogy a Greenpeace a Volkswagent célozza meg ezzel a megmozdulással. Ugyanis a néhány napon belül kezdődő Frankfurti Autószalonon a legtakarékosabb és leginkább környezetbarát járművek széles választékát mutatjuk be. Legújabb kisautónk, a VW up!, valódi környezetkímélő bajnok, csupán 79g széndioxidot bocsát ki kilométerenként. Ez a legjobb bizonyítéka a csoport környezettudatos magatartásának és a CO2 kibocsátás csökkentésére tett lépéseinek. Kezdeményeztük a Greenpeace-szel való tárgyalást is, azonban sajnálatos módon ezt visszautasították” – mondta Stephan Grüshem, a csoport kommunikációs igazgatója.
Úgy tűnik, a felek egy kicsit elbeszélnek egymás mellett, hiszen a Greenpeace nem a Volkswagen erőfeszítéseit, hanem azok terjedési tempóját kritizálja. Azzal se elégedettek a környezetvédők, hogy a Volkswagen komoly pénzeket keres azzal, hogy felár ellenében adja a takarékos autóit. Az biztos, amíg a helyzet nem változik, hasonló akciókra számítani lehet, ahogy korábban a témában már filmet is készítettek a környezetvédők.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!