Egyedül a CO2-kibocsájtástól teszik függővé Nagy-Britanniában a személyautók gépjárműadóját, a környezetbarát járművek terjedésének elősegítése miatt jelentős kedvezményeket kaptak a kis fogyasztású autók, és bizony büntetőtételeket vetnek ki a nagy fogyasztású autókra. Azonban a rendszer nem fenntartható, mert jelentősen csökkent a költségvetés adóbevétele, ezért jövő áprilistól minden megváltozik.
Immár az alacsony fogyasztású autók tulajdonosainak is kell majd adót fizetniük, a skála másik végén pedig lejjebb viszik az adómaximumot, így a nagy fogyasztású autók fenntartása olcsóbb lesz. Úgy számol a javaslatot benyújtó kormánypárt, a következő hat évben mintegy 5,15 milliárd fonttal lesz magasabb a bevétel gépjárműadóból, ezen belül is 4,69 milliárd font jön majd az 1-130 g/km CO2-kibocsájtású autók tulajdonosaitól. A pénzt az ígéretek szerint az utak javítására és új utak építésére költik majd.
Hat év alatt fizetendő gépjárműadó
CO2 jelenlegi tervezett változás (g/km) adó (font) adó (font) (font) Ford Mondeo 2.0 TDCi 112 150 860 + 710 Nissan Qashqai 1.5 dCi 103 100 840 + 740 Toyota Prius 70 0 725 + 725 Volkswagen Golf 1.2 TSI 99 0 820 + 820 Volvo XC90 T8 PHEV 49 0 2260 + 2260 ... Ford Mustang V8 GT 299 3625 2700 - 925 Jeep Wrangler 3.6 V6 273 3625 2700 - 925 Mitsubishi Pajero V6 245 3320 2400 - 920 Nissan 370Z 248 3320 2400 - 920 Subaru WRX STi 242 3320 2400 - 920
A jelenlegi 13 helyett mindössze 3 sáv lesz – zéró helyi károsanyag-kibocsájtás, normál és prémium -, 40 000 font feletti vételárnál évente 310 font extra díj is lesz az első öt évben, ami nagy teljesítményű villanyautóknál is jelentkezik majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!