Noha Japánban és Európában épp azon dolgozik gőzerővel a Suzuki, hogy a vásárlói elvárásoknak megfelelően önhordó karosszériás, automatikus összkerékhajtással rendelkező járművekre állítsa át választékát, ahol kell, ott még mindig kínál alvázas, kapcsolható összkerékhajtással rendelkező valódi terepjárókat. Például a Suzuki Jimny alaposan átalakított 4Sport változatát.
2012 vége óta készül Brazíliában a japánok kis terepjárója, és elég hamar elkészítették a 4Sport nevű változatot, amelyet kifejezetten kemény terepre szánnak. Nagyobb hasmagasság, bütykös gumiabroncsok, a tetőre kivezetett légbeömlő, és a terepszögek- és tengelyterpesztés javítása érdekében elhagyták róla a lökhárítókat és kivágták a kerékjáratokat.
Most még tovább fokozták ezt a modellt azzal, hogy eltüntették a jármű elejéről az eddig ott lévő keresztmerevítőt, a lecsapott fém védőlemeznek köszönhetően sokkal nagyobb lett az első terepszög. A másik újdonság, hogy az ajtók mögött a hátsó sárvédő-küszöb találkozásnál lépcsőket alakítottak ki, hogy könnyebben hozzáférhessen az ember a tetőcsomagtartóhoz, az esetlegesen ott szállított segédeszközökhöz (ásó, trepni, stb.). A geometrián kívül más változás nincs a Suzuki Jimny 4Sport esetén, ugyanaz a terepfokozattal is rendelkező kapcsolható összkerékhajtás és 1,3 literes, 94 lóerős motor van a fedélzeten, mint az összes többi változatban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!