Az elektromos autóé a jövő, de hogy mikor jön el ezek virágkora, nagyban függ attól, mikor lesz versenyképes a mai autókkal – hatótávolság tekintetében. Az átmeneti időszakban a belső égésű motorral hajtott generátorok nyugtatják majd meg a vásárlókat, a Volvo rögtön háromféle megoldással is kísérleteket folytat.
A három rendszer egyébként szoros rokonságban áll egymással, csak a csomagolás különbözik. Az állami és Uniós pénzekkel finanszírozott kísérletek egyébként 2012 elején indulnak. Az első rendszert az elektromos C30-as számára készítették, ennél a hátra beépített, háromhengeres motor teljesítménye 60 lóerő, és ez egy 40 kW teljesítményű generátort hajt, ami a lítium-ion akkumulátort táplálja. A 40 literes tankkal az akkumulátor 110 km-es hatótávolságához további 1000 km-t ad hozzá a megoldás.
A második felépítését tekintve megfelel az első rendszernek, de azzal ellentétben itt már egy 190 lóerős, turbófeltöltős háromhengeres motort használnak, ami nem csak generátort, de a hátsó kerekeket is hajtja egy hatfokozatú, automatikus váltó közbeiktatásával. Az elöl lévő, 111 lóerős elektromotorral kiegészülve tehát 300 lóerő a rendszerteljesítmény, a teljes hatótávolság itt is meghaladja az 1000 km-t.
A harmadik megoldást egy V60-as kombi motorterébe építették, ennek megfelelően itt egymás mellett helyezkedik el az elektro- (111 LE) és a háromhengeres, turbófeltöltős belső égésű (190 LE) motor. Itt mindkét erőforrás az első kerekeket hajtja, a hatótávolság itt több, mint 1000 km, de a nagyobb méret nagyobb fogyasztást is jelent – a tank 45 literes. A belső égésű motor benzinnel, etanollal vagy ezek bármilyen keverékével üzemeltethető.