Zavarba ejtően sok tanulmányt készített már a Volkswagen arról, hogyan is képzeli el az MQB alapra épülő, méretben a Tiguan és a Touareg közé ékelődő szabadidő-autóját. A sort 2011 novemberében a Cross Coupe nyitotta, majd fél évvel később még mindig Cross Coupe néven, de más hajtással (és karosszériaszínnel) folytatódott, aztán a 2013-as Detroiti Autószalonon megismerhettük a CrossBlue elnevezésű 7 személyes típust, amelyből fél évvel később elkészítették a CrossBlue Coupe-t. Most pedig a CrossCoupe GTE van soron.
Formáját tekintve ez is a CrossBlue tanulmány folytatásának tekinthető, a szögletes-sarkos megjelenést itt most egy nem egy óriásnak látszó 7 személyes kombi, hanem egy emészthetőbb méretű 5 személyes jármű viseli. Klaus Bischoff, a tanulmány megalkotásáért felelős formatervező elmondta, hogy a szériaautó tengelytávolsága megegyezik a tanulmányéval, de a karosszéria vagy 30 centivel rövidebb lesz. Alapvetően nem változik a forma, de a lapos befejezéssel nem találkozunk majd a végleges autón.
A Volkswagen kínálatán belül a kábeles hibrideket illető GTE jelzést egy új hajtással érdemli ki a CrossCoupe, amelynél egy 280 LE/350 Nm teljesítményű 3,6 literes V6-os és egy 54 LE/220 Nm illetve még egy 114 LE/270 Nm teljesítményű villanymotor dolgozik össze. Az összkerékhajtás virtuális, a kardánalagútban a konnektorról is tölthető lítium-ion akkumulátort helyezték el, amelyben 32 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni. A rendszerteljesítmény 360 LE, teljesen feltöltött akkumulátorral padlógázra 6,0 másodperc alatt gyorsul 96 km/órás tempóra a tanulmány.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!