Halad a korral a Renault Mégane R.S., mert a több vetélytársához hasonlóan ez is ötajtós karosszériára váltott és megjelent a dupla kuplungos váltó is, de a franciák meghagyják a választás lehetőségét a vásárlónak, tehát a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó is elérhető marad.
A Nissantól származó 1,8 literes turbómotort a Renault F1 csapatának mérnökei segítettek átdolgozni, a hengerfej, a szívósor és a kipufogórendszer egyedi. A módosításoknak köszönhetően a csúcsteljesítmény 280 LE 6000/perces fordulaton, a 390 Nm-es maximális nyomatékot a 2400-5000/perc tartományban szállítja a négyhengeres. És ez még nem minden, 2018 végén lesz megvásárolható a Trophy nevű változat, amelynél már 300 LE/400 Nm gyilkolja az első kerekeket – a Cup felfüggesztés csomagban adott Torsen önzáró differenciálmű hathatós segítségével.
A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó áttételezését az új erőforráshoz igazították, a hatfokozatú EDC dupla kuplungos váltót is alaposan továbbfejlesztették, az egyszerre több fokozatot is képes visszaváltani, és rajtautomatika is van. Elöl 60, hátul 45 mm-rel szélesítették ki a karosszériát a módosított felfüggesztés miatt, hidraulikus ütközőbakok garantálják a jó úttartást még tossz minőségű úton is. Alapfelszerelés a 4Control összkerék-kormányzás.
A menetteljesítmény-adatokkal egyébként továbbra is adós maradt a Renault, csak annyit tudtunk meg az új Mégane R.S.-ről, hogy annak laboratóriumban mért szabványos fogyasztása fogyasztása 11 %-kal alacsonyabb a korábbinál, azaz 6,9 l/100 km. Hiszi a piszi.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!