A Villa dEste rendezvényen bemutatott BMW-tanulmányok igen látványosak, és a múlt megidézése mellett a jövőt is előrejelzik. Például az itt bemutatott M1 Hommage-ból lett minimális változtatásokkal az i8-as, amely a bajorok jelenleg legkívánatosabb autója.
Az 1972 májusában bemutatott eredeti 3.0 CSL homologizációs célra készített autó volt, amelynél például negyed mm-rel megnövelték a soros hathengeres erőforrás furatát, hogy annak 3 liter fölé (pontosan 3003 köbcenti) menjen a lökettérfogata, aminek következtében szabadabban tuningolhatták a versenyautók erőforrását, amelyek 3153 köbcentisek voltak. Ezen kívül vagy 200 kg-ot lefaragtak a tömegből a lökhárítók, a hangszigetelés elhagyásával, az oldalablakokat műanyagokra cserélték, és nem spóroltak az alumíniummal sem.
Ehhez képest a 2015-ös BMW 3.0 CSL Hommage egy teljesen új konstrukció, amelynél a tömeg alacsonyan tartása érdekében rengeteg karbont használtak. Sem azt nem árulja el a sajtóközlemény, hogy mennyi a saját tömeg, sem azt nem tudjuk meg, mennyi a megtakarítás egy hagyományos acél-alumínium konstrukcióhoz képest.
Az utastérben a negyven évvel ezelőtti őst idézi a fa műszerfal, ellenben a kormány úgy néz ki, mint amit a Knight Rider sorozatban David Hasselhoff mellkasszőrzete mellet főszerepet játszó K.I.T.T. belsejében is használtak. A verseny kagylóülések a külsőhöz hasonlóan fekete-sárga színű kárpitot kaptak, az utasokra hatpontos biztonsági övek vigyáznak; a második sor helyén a bukósisakokat lehet tárolni. A versenyautós hangulatot erősíti a fedélzeti tűzoltóberendezés, amelynek tartálya a két első ülés között helyezkedik el.
A hajtásláncról is csak meglehetősen szűkszavúan nyilatkoznak, soros hathengeres erőforrásról és eBoost-ról van szó, ami a bajoroknál hibrid hajtást jelent; a teljesítményt nem ismerjük, és az se derül ki, hol hajt az erőforrás. A BMW 3.0 CSL Hommage további sorsa nem ismert, de könnyen lehet, hogy a következő 6-os sorozat vonásait láthatjuk itt. Ha nem is egészben, de részben.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!