Jelenleg csak a 150 lóerős turbómotorral szerelt Dusternél fenyeget az a veszély, hogy akár 200 km/órás tempóval száguldjon (199 km/óra a hivatalos csúcssebesség), de ennek a száguldásnak 2023-tól vége. Az új márkaarculattal együtt végsebesség-limitert is kapnak a román márka autói, amely 180 km/órás tempónál korlátoz – mindezt az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére hivatkozással teszik.
Az új márkaarculat a természetközeliséget hangsúlyozza, ennek megfelelően alakul át például a színválaszték is, ahonnan eltűnik például a piros (Rouge Fusion) és a kék (Bleu Iron), de érkezik például a Lichen Khaki fantázianevű mohazöld árnyalat, a Gris Dusty nevű zöld, a Gris Urbain nevű szürke. Az érintőképernyős fejegységben is kevésbé harsány, zöld-hangsúlyos grafikára váltanak. Átalakul a felszerelések elnevezése is, az eddig Essentiel néven futóból Essential lesz, a Confort Expression-re vált, a Prestige helyére a Journey kerül, és az új arculattal együtt jön az a gyakorlat, hogy az alapfelszereltség is választható lesz turbómotorral, illetve mostantól kezdve a Sandero Stepway is kérhető a Joggerból ismert 110 lóerős turbómotorral.
A legszembetűnőbb változást az új hűtőrács jelenti, amelynek a közepén a stilizált D és C betűkből képzett logó szerepel – ez megjelenik még a felnik/dísztárcsák közepén is –, amely mellett krómozott pálcák vezetnek a fényszórókig. A légzsákpárnára és a csomagtérfedélre az új betűtípussal a márkanevet írják fel. A Sandero Stepway és a Duster esetén a tetősínek, a lökhárítóbetétek és a külső tükrök Monolith szürke színűek lesznek. Az utastérből kivezetik a krómdíszeket, és idővel az állati eredetű bőrtől is megszabadulnak majd. A Sandero Stepway extrakínálata nyitható üveg napfénytetővel bővül.
A márkakereskedésekben már június 16-tól fogadják a megrendeléseket az új márkaarculattal rendelkező Daciákra, a közönségpremierre a 2022-es Párizsi Autószalonon kerül sor, és nem sokkal ezt követően, 2022 végén érkeznek meg az első autók az ügyfelekhez.