Belgiumban nemrég vezették be a szakaszos sebesség-ellenőrzést, amelynél nem radaros vagy lézeres készülékkel mérik a sebességet, hanem két, egymástól meghatározott távolságra – akár több kilométer is lehet – elhelyezett kamera olvassa le a rendszámokat, és nézik, mennyi idő telt el a két felvétel között. Most azonban kiderült, hogy van egy nem elhanyagolható probléma az átlagsebesség-méréssel, mégpedig a kamerák nem tudnak mit kezdeni az egyedi rendszámtáblákkal.
Belgiumban a kedves ügyfél bármilyen kívánságát teljesítik, ha arról van szó, hogy nem a megszokott rendszámra vágyik, lehet akár csak betű, csak szám, szóköz is lehet a kocsira szerelt azonosítón. Talán ez a sokféleség az, ami miatt nem gondoltak arra, hogy speciális algoritmust kellene írni a kamerákban futó karakterfelismerő szoftvernek. Tavaly január óta megy élesben az átlagsebesség-mérés, és azért csak most derült ki a meglehetősen blőd hiba, mert igazából nem lehet ezt észrevenni, csak a statisztikai adatok elemzése alapján bukott ki.
Az nem különleges dolog, hogy valami miatt a rendszer nem tudja felismerni a rendszámtáblát, ilyenkor csak egy számláló ugrik, hogy megint volt egy problémás eset, de fényképet nem őriz meg, így a forrásnál nem derülhetett ki a probléma. Az egyedi rendszámmal rendelkező autósok meg nem kaptak büntetést, úgyhogy nekik fel se tűnt a dolog. Csak most, hogy már bő mint egy év alatt elég adat keletkezett egy statisztikai elemzéshez, derült ki, hogy mindössze 1 darab egyedi rendszámmal rendelkező autó kapott büntetést gyorshajtás miatt, és ennél azért nagyobb az ilyenek részaránya a forgalomban. A flamand Közúti és Közlekedési Ügynökség (AWV) megígérte, a lehető leggyorsabban orvosolják a problémát, de nem tudtak még csak közelítő határidőt se mondani arra, mikorra készülhet el az új szoftver. Addig meg büntetlenül száguldozhatnak tovább az egyedi rendszámos autók gazdái.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!