Mivel októberben leáll a Ford, és nem sokkal később a Holden helyi gyártása, búcsúznak a nagy méretű, hátsókerékhajtású cirkálók, amelyeket előszeretettel vásárolt az ausztrál rendőrség járőrautónak, mert teljesítményükhöz képest olcsóak és könnyen szerelhetőek voltak. Megkezdték az utód keresését, a Ford például kifejezetten tesztelési célzattal egy némileg módosított Mustang GT-t bocsájtott a rendfenntartók rendelkezésére.
Az autót ellátták mindazon felszerelésekkel, amelyekre a szolgálat közben szükség lehet, tehát modern kommunikációs berendezés, orr- és hátsó kamera az autó környezetének rögzítésére, fegyvertartó az utastérben, egyéb felszereléseknek méretpontos rekesz a csomagtérben. Egyedül a fényhíd hiányzott a prototípusról, az is csak azért, mert nem készültek el időben a tetőhöz igazított talapzattal – nagyon ívelt és megformált a Mustang kupé teteje a korábban használt limuzinokhoz képest.
Azonban most kiderült, hogy nem is kell törnie magát a Fordnak azért, hogy befejezze a rendőrautó-prototípus építését, mivel az autó megbukott a teszten. A Business Insider Australia értesülése szerint a fékezést bravúrral teljesítette a Ford Mustang GT, de az „intenzív vezetés” próbája közben három perc után az automatikus váltó túlmelegedés miatt letiltott, és csak lépésben engedte haladni az autót – példát vehettek volna a Steeda tuningcégről, aki már elkészítette a nagy igénybevételt is elviselő Mustang járőrautót. Az ausztrál rendőrség a következő körben a Volvo S60 Polestar és a Volkswagen Golf R Wagon autókat teszteli majd, mint a Ford Falcon és a Holden Commodore elfogóautók lehetséges utódait.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!