Azt tudtuk, hogy a hideg nem tesz jót az elektromos autók akkumulátorainak, jelentősen csökken olyankor azok hatótávolsága, azonban a nagy hőség se jó nekik, ahogy azt most néhány, az Egyesült Államok sivatagos vidékein élő ügyfél is megtapasztalta.
Drámaian lecsökkent az alig egy éves autó hatótávolsága, az alábbi videóban egy ügyfél – aki egyébként szereti a csendes és erős elektromos autót – arra panaszkodik, hogy megvételkor a munkahelyre és a vissza vezető 144 kilométeres utat meg tudta tenni egy otthoni feltöltéssel, most, alig egy éves korában már csak 70 kilométert tud az autó, ami kevesebb, mint fele az eredeti hatótávolságnak! A Nissan Leaf akkumulátora egyszerűen nem bírja a hőséget, a gyár szakembere szerint az elektromos autót nem tanácsos olyan helyen használni, ahol +48 °C fölé megy a hőmérséklet. Arizonában akár +54°C is tud lenni…
Az ügyfelek egyébként tehetetlenek, mivel a Nissan által az akkumulátorra vállalt garancia nem annak kapacitására, hanem az onnan kijövő energia nagyságára vonatkozik, ezt pedig a „hőgutát kapott” akkumulátorok is teljesítik. Arizonában öt ilyen extrém kapacitás (és ezáltal hatótáv-) csökkenésről tud a Nissan, de a MyNissanLeaf rajongói/tulajdonosi oldalon több texasi és kaliforniai tulajdonos is kapacitás-csökkenésre panaszkodik. A japán cég egyelőre vizsgálatot folytat az ügyben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!