A sorozatos szoftverfrissítésekkel karbantartott Tesla Model S típusok legutóbbi nagy újdonsága volt az Autopilot elnevezésű funkció feltöltése, amely sávon belül tartja az autót, az előtte haladó autóhoz igazítja a sebességet, és ha az ember használja az irányjelzőt, akkor sávot is vált magától.

Azonban a Tesla azt mondja, ezt a funkciót csak és kizárólag osztott pályás úttesten szabad használni, és elméletileg az autóvezetőnek mindig a volánon kell tartania a kezét, azonban nincs olyan biztonsági funkció a nagyon okos autóban, ami megakadályozná azt, hogy normál úton használja az ember vagy hogy elengedett kormánynál lekapcsol. Ami veszélyes tud lenni, ezen a videón például a látható, hogy a kétsávos országúton haladó autó hirtelen a szembe forgalomba akarja kormányozni magát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De már az osztottpályás gyorsforgalmi útról való lehajtás se megy mindig gond nélkül a robotpilótának, ezen a videón annak lehetünk szemtanúi, ahogy a felhajtón haladó autó hirtelen a padka felé veszi az irányt – itt is csak az menti meg a helyzetet, hogy a sofőr számít az ilyesféle dolgokra, és visszarántja a kormányt. Az akció 2:45-től látható.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a két példa egyértelműen az autóvezető hibája volt, hiszen a használati feltételeket megszegve kapcsolták be az Autopilot funkciót, de a vajon miért nem adja vissza a volánt a rendszer, ha a navigációs adatbázis vagy épp a sávfelismerő információja alapján tudhatná, hogy nem osztottpályás úttesten halad? Végezetül legyen itt egy videó arról, hogy a használati feltételekkel összhangban való Autopilot alkalmazás se veszélytelen, ezen a hosszabb videón a sofőr arra panaszkodik 12:40-től, hogy gyorshajtási bírságot kapott, mert túlságosan gyorsan haladt a robotpilóta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!