A villanymotoros autók számára kifejlesztett építőkészletekkel a Volkswagen már korábban nyilvánvalóvá tette, hogy radikális átalakuláson megy át a 2020-as években a márka, a most ismertetett Accelerate azaz gyorsítás nevű stratégiában egy kicsit megváltozott célokat ismerhetünk meg. Kezdjük azzal, hogy már óvatosabban számolnak, így 2030-ra Európában csak 70%-os, globálisan 50%-os villanyautó-részaránnyal terveznek, ezzel párhuzamosan viszont egyszerű autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá alakítják át az üzleti modellt. Ezzel a Volkswagen új ügyfélcsoportokat kíván megszólítani és további bevételi forrásokat teremteni, mert attól tart, hogy tíz év múlva már nem lehet pénzt keresni egyszerű autógyártóként. Addig is 2023-tól 6%-os nyereségességet akarnak elérni, és évente 5%-kal javítják a termelékenységet. Minden régiót fenntartható módon pozitív eredményre akarnak hozni, Dél-Amerikában és az Amerikai Egyesült Államokban a Volkswagen már az idei üzleti évben igyekszik elérni a megtérülést. Észak-Amerikában 15 százalékkal kevesebb értékesítéssel is sikerülhet nyereségessé válni, míg Dél-Amerikában akár 30 százalékkal kevesebb eladással elérhető ez a cél.
Nagy darabszámaival a Volkswagen márka lesz a konszernen belül a szoftverintegráció és az ügyfélközpontú digitális ökoszisztéma úttörője, azon belül is az ID.-család, amelyet évente egy-egy új modellel bővítenek. Negyedévente kapják majd az online frissítéseket az autók egész életciklusuk során, két éven belül elérik a több mint félmilliós flottát, amely azt is jelenti, hogy ekkora mintából kapnak visszajelzéseket, és ez csak bővülni fog a jövőben. A szoftveres szabadság azt is jelenti majd, hogy sok szolgáltatást majd felár/előfizetési díj megfizetését követően kapnak majd az ügyfelek, itt töltési és energiaszolgáltatásokat, szoftveralapú funkciókat, és az automatizált vezetést említik bevételi forrásként. A jövőbeli Volkswagen autókból kevesebb alapváltozat készül, utólag, szoftverrel lehet majd az egyéni igényekhez alakítani a járművet, ami olcsóbb gyártást, de drágább használatot jelent majd.
A villanyautó-offenzívát 2021 első félében az összkerékhajtású ID.4 GTX nyitja, amelyet a második félévben a sportos ID.5 követ. Ősszel az ID.6 X / Cross képében egy hétüléses elektromotoros szabadidő-autó érkezik a kínai piacra. Az ID.3 alatti, 20 ezer euró körüli alapárú villanyautó terveit két évvel korábban valósítják meg – 2025-ben. A Volkswagen folyamatosan optimalizálja az MEB villanyautó-platformot a gyorsulás, a töltési teljesítmény és a hatótávolság tekintetében, a következő lépés e téren a Scalable Systems Plattform nevű építőkészlet lesz, amely a Trinity néven futó projekt keretében készülő autónál debütál majd 2026-ban. A belső égésű motorral felszerelt flottát is továbbfejlesztik, minden alaptípus – Golf, Tiguan, Passat, Tayron és T-Roc – kap majd még egy utódot, amelyeknek lesz olyan változata, amely akár 100 km-es elektromos hatótávolsággal rendelkezik.
Ralf Brandstätter összefoglalásképpen ezt fűzte hozzá: „Alapjaitól kezdve megváltozik a Volkswagen. Nemcsak a klímabarát e-mobilitást jelentjük majd, hanem mindenekelőtt a lenyűgöző ügyfélélményeket, az új üzleti modelleket és a sokak számára elérhető önvezetést is. Az elmúlt években ehhez erős alapot teremtettünk. Most az Accelerate-stratégiával egy újabb lökést adunk a digitalizációnak.”