Szó szerint a ráncokat varrták fel a formatervezők a Mercedes-Benz E-osztály kétajtós változatainál, hiszen radikálisan átalakították az orr megjelenését azzal, hogy a hűtőrács immár nem felfelé, hanem lefelé bővül, a fényszórókat keskenyebbre szabták. Jött négy új külső szín, a két új felni pedig Aero-kerék, tehát használatuk csökkenti a légellenállást és így a fogyasztást is.
Az utastérbe új díszbetétek rendelhetők, a nyílt pórusú szürke kőrisfa és az enyhe karbonszövet-mintás alumínium, ezenkívül a négy érintésérzékeny felülettel rendelkező kormánykerék és az MBUX digitális segéd legfrissebb változata jelenti a változást. Az autóvédelmi rendszereket (riasztó, emelésérzékelő, belső mozgásérzékelő, Plus csomagban helymeghatározó) Urban Guard néven tették be a távoli hozzáférést engedélyező “Mercedes me” alkalmazásba, és azonnal értesíti a tulajdonost a történésekről, azt is megjelölve, hogy az autó melyik részét bolygatták a távollétében.
Teljesen elektrifizált hajtásokkal folytatja az E-osztályos kupé és kabrió a pályafutását, azaz lágy hibrid lett az összes erőforrás. A négyhengereseknél már a második generációs EQ Boost lágy hibrid rendszert használják, azaz nem a motoron van az indítógenerátor, hanem a váltóba építik azt be. Az őszre ígért piaci rajtnál ezek még az E-osztályból ismert négy- és hathengeres erőforrásokat jelentik, de nem sokkal később itt fog debütálni a továbbfejlesztett OM 654 M dízelmotor. Ennél 94 mm-re növelik a löketet, így 1950 helyett 1993 köbcenti lesz a lökettérfogat, a közös nyomócsöves rendszer nyomását pedig 2500-ról 2700 bar-ra emelik. Nátriummal töltött hűtőcsatorna kerül a dugattyúba, és két darab vízhűtéses, változó geometriás turbót kap, továbbá kettős SCR katalizátor tisztítja a kipufogógázait. Ennek az egyelőre nem részletezett jelzéssel kereskedelmi forgalomba kerülő új dízelnek 265 lóerő a csúcsteljesítménye, a maximális nyomatékot és átlagfogyasztást nem közölték.
Az AMG kivitel újdonsága, hogy immár itt is elérhető az AMG Dynamic Plus csomag, amelynél az AMG Performance 4Matic+ összkerékhajtás Drift-módba, azaz hátsókerékhajtásba kapcsolható. A 3,0 literes, elektromos légsűrítős, turbós, lágy hibrid rendszerrel (22 LE/250 Nm) felszerelt soros hathengeres 435 lóerős, maximális nyomatéka 520 Nm, és 4,4 (Coupé) illetve 4,6 (Cabriolet) másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót.