Európában napirenden van a szabványos átlagfogyasztás csökkentése, 2020-ra az 1990-es érték alá kell menniük az autógyártóknak – az elfogadott javaslat alapján húsz százalékkal. A Greenpeace aktivistáinak az nem tetszik, hogy a Volkswagen nem támogatja azt, hogy 2020-ra harminc százalékkal menjenek az 1990-es szint alá.
Persze a környezetvédőknek könnyebb a jól megfogható, profitorientált vállalkozást kipécézni maguknak, mint az Európában elszórt, kis méretű, egymástól függetlenül működő szarvasmarha-tartó telepeket egyenként megkeresni és rábírni őket az állat-állomány csökkentésére. Az ipari léptékű állattartás ugyanis sokkal több üvegházhatást fokozó gázt termel, mint a közlekedés. Annyiban igazuk van, hogy a Volkswagen az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) segítségével nem szeretne további szigorítást, mivel az szerintük európai munkahelyeket veszélyeztetne. A Greenpeace szerint általános ipari szinten a szigorításnak csak előnyös, a fejlődést felgyorsító hatásai lesznek. A Volkswagen nem általánosságban, hanem az autóipart figyelve lobbizik.
Szintén nem tetszik a Greenpeace-nek, hogy az alacsonyabb fogyasztású autókat drágábban adják, mint a normál változatokat – ha több energiát ölnek a fejlesztésbe és a gyártásba, akkor azt bizony meg kell fizetni. Nincs ez másként a többi utógyárnál sem, a szupertakarékos autók az adókedvezmények miatt tudnak versenyképesek lenni – egyes piacokon. Miért épp a Volkswagent támadta most meg a Greenpeace? Nem tudjuk. Rajta kívül is vannak olyan autós cégek, amelyek nem élenjáróak az üvegházhatást okozó gázok kibocsájtásának csökkentésében.