Történelmi jelentőségű a Rolls-Royce Next 100 elnevezésű autó, vagy ahogy azt valójában hívják, a 103EX, hiszen az a brit márka első tényleges tanulmányautója. Korábban csak szériaközeli autókat prezentáltak, ez az első olyan, amely tényleg a jövőbe tekint – pontosan 25 évre.
Nem tűnik nagyon biztonságosnak az autó, hiszen nemhogy légzsákok, de biztonsági öv sincs a fedélzeten, márpedig negyed évszázad múlva is lesznek ember által vezetett járművek az utakon, amelyek bármikor beleütközhetnek akár a Rolls-Royce Next 100-asba is… A passzív biztonság csapnivaló, de legalább a humorérzéküket megtalálták a tervezők, aminek a négyszögletes kerekeket köszönhetjük – a 28 colos felniket egyenként 65 alumíniumdarabból, kézi munkával rakták össze.
A legfontosabb változást az jelenti a 103EX esetén, hogy az egy térvázra épül, és a kedves vásárló – a Minivel ellentétben a Rolls-Royce még tulajdonosban gondolkodik – viszonylag szabadon döntheti el, a manufaktúrában milyen karosszériát építsenek fel erre az alapra, tehát rögtön a gyárból kaphat egyedi felépítményt a kedves ügyfél. Nincs kormánykerék, hiszen az autó saját magát vezeti, az utasokkal az Eleanor fantázianévre hallgató mesterséges intelligencia tartja a kapcsolatot.
Az utastér első-alsó része egy nagy méretű digitális kijelzőt jelent, efölött egy analóg időmérő kapott helyet, a két utas kényelmes heverőn foglal helyet. Az akkumulátoros-elektromos hajtásnak hála felszabadult a korábbi motortér, amelyet csomagtérnek funkcionáltak át, a bal oldalon ki-be szálló utasoknak kis tálcán nyújtja elő a csomagokat ez a rekesz. A Rolls-Royce egyébként sajnálja, de nem lát esélyt arra, hogy a V12-es belső égésű motor megmeneküljön…
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!