A Tata Motors irányítása alatt működő Jaguar jelentős eladás-bővülésre számít a felfrissített XF-el, ami kap egy új alapmotort, ami sokkal szélesebb vásárlókörnek teszi érdekes választássá az autót.
A PSA-Ford közös fejlesztésű, 2,2 literes turbódízelt szerelik a luxusautó motorterébe hosszában. Újak a befecskendezők, a turbófeltöltőt a Mitsubishi szállítja, a szívósoron és a leömlőn kívül még az olajteknőt is kicserélték. Vastag hangszigeteléssel gondoskodnak arról, hogy ne zavarja a négyhengeres az utasokat.
Az új motortól azt remélik, hogy az eladások hatvan (!) százalékát adja majd Európában, ezek nagy része nem a meglévő, hanem más márkáktól származó vásárló lesz. Ők 5,4 l/100 km-es szabványos átlagfogyasztást kapnak, alapfelszerelés a nyolcfokozatú, ZF automatikus váltó, ami motorleállító rendszer alkalmazását is lehetővé tette. A hathengeres motoroknál 65 kg-mal könnyebb az új erőforrás.