A svéd Scaniával együtt a Volkswagen konszern Traton nevű cégéhez tartozó MAN a koronavírus-járvány előtt is megszorításokat tervezett, már a 2020-as előjelzésükben a haszonjármű-piac 10-20%-os csökkenésével számoltak, a kialakult helyzet miatt azonban fokozták a spórolást. A cég működésének minden területén racionalizálnak, gyárbezárások mellett a menedzsment és a fejlesztőrészleg méretét is csökkentik, a világszerte 39 000 alkalmazottjuknak a negyedét, 9500 főt küldenek el. Németországban két telephely (Plauen és Wittlich) megszüntetését tervezik, az osztrák Steyrben található gyárat és fejlesztőrészleget is bezárják, az itt folyó tevékenységet Lengyelországba és Törökországba telepítik át. Az osztrák gyárnak korábban 2030-ig garantálta a működését egy szerződésben a cégvezetés, amelyet most egyoldalúan felmondtak, 2023-ig bezárják az üzemet.
Miközben az MAN radikálisan csökkenti a kiadásait, az anyacég, a Traton épp 3,6 milliárd dollárt ajánlott az észak-amerikai Navistar fennmaradó részvénycsomagjáért – a VW konszern jelenleg 16,8%-os részvénycsomagot birtokol –, amelyet azonban az amerikai cég vezetése visszautasított, mondván alulértékelik a céget. Legutóbbi, januári ajánlathoz képest 23%-kal több pénzt kínáltak most, a járványhelyzet ismeretében.