Igen jól érzi magát Csehországban a Hyundai, talán ezért is vették alapul a Skoda 1203 kombi különleges, aszimmetrikus karosszériáját mintának az új sportkocsijukhoz. A Veloster esetén a vezető oldalán egy, az utas (padka) felőli oldalon két ajtón át lehet megközelíteni az utasteret. De nem csak ezért érdemes odafigyelni az autóra.
Mindenféle hibridség nélkül sikerült szemtelenül alacsony szabványos fogyasztást elérni az autóval, az amerikai mérési ciklus szerinti 40 mpg országúti fogyasztás átszámolva 5,8 l/100-nek felel meg – ebből még nem szabad következtetni az európai ciklus szerinti fogyasztásra. Annyit azonban megtudhatunk ebből, hogy takarékosabb, mint a Honda CR-Z. Ezt az értéket egyébként a kezdetben egyedüli, 1,6 literes, 140 lóerős négyhengeres benzinmotorral tudja az autó. Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású, felár ellenében a Hyundai saját fejlesztésű, hatfokozatú, dupla kuplungos váltója továbbítja az erőt az első kerekekre.
A megjelenés sportos, feketék az A oszlopok, 17 colos könnyűfém felni jár alapáron, opcióként 18 colos kerék is kérhető, sőt, még több pénzért még fényezett betétekkel rendelkező 18 colos felni is van. Azért döntöttek a két, egymástól függetlenül nyitható, de meglehetősen rövid jobb oldali ajtó mellett a tervezők, mert így egymástól függetlenül haladhat az utascsere a két üléssorban. Nem csak a CR-Z, de a Mini irányába is üzennek ezzel, a dél-koreaiak ugyanis magabiztosak az újdonsággal kapcsolatban. Van olyan jó és élvezetesen vezethető, mint a vetélytársak, és látványosabb azoknál.