Az előző generációs autóhoz képest eggyel több turbót kapott a 3,0 literes, soros hathengeres dízel, a teljesítménye pedig 400 LE (4400/perc)/760 Nm (2000-3000/perc). Egyébként olyan erőforrásról van szó, ahol 1000/perces fordulattól kezdve legalább 450 Nm a vezető rendelkezésére áll. Két kis turbó (ezekre cserélték a korábbi változó geometriás darabot) és egy nagy mindig dolgozik, a második nagy méretű feltöltő 2500/perc felett lép működésbe.
Ezek után nem csoda, hogy alapfelszerelésként adják az alapvetően hátsókerék-hajtásra kihegyezett összkerékhajtást, amelynek segítségével a Sedan 4,4, a Touring 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. Ezen kívül 10 mm-rel csökkentett hasmagasságot eredményező M sportfutómű, 19 colos felnik elöl 245/40, hátul 275/35-ös abroncsokkal is ott van a fedélzeten (extraként 20 colos felni is kérhető 243/35 és 275/30-as abroncsokkal), a kékre fényezett nyergekkel rendelkező M sport fékrendszerrel együtt.
Azt tudjuk, hogy a szabványos fogyasztási érték nem irányadó, de azért meg kell említeni, hogy 5,9 és 6,2 l/100 km-es átlaggal rendelkezik az M550d, ami 11 százalékos javulást jelent az elődhöz képest. A lépcsős hátú BMW M550d xDrive júliustól, a Touring az év végétől lesz megvásárolható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!