Megújult külsővel és nagy reményekkel vág neki a McLaren a 2018-as idénynek, miután felbontva kínkeserves házasságát a Hondával, összeállt a Renault-val – írja a Nemzeti Sport.
A történelem mindenesetre a wokingi gárda mellett áll, hiszen az 1988 óta tartó sorozat alapján – minden 10. évben egyéni címet ünnepelhetett az alakulat – a mostani idényben Fernando Alonso vagy Stoffel Vandoorne emelheti magasba a legfényesebb trófeát. A kérdés már csak az, hogy a ma leleplezett, narancsba öltözött MCL33 mennyire lesz partner egy olyan szezonban, amelyben akár egy-két dobogós helyezés is óriási előrelépést jelentene?
Három évvel ezelőtt a McLaren a Mercedes erőforrását a Hondára cserélve folytatta a V6-os hibridek korszakát. Miközben előbbi gyári csapatának útja zsinórban négy egyéni és négy konstruktőri cím felé vezetett, addig utóbbi partnerség 60 nagydíjon át tartó kínkeserves házasságot hozott magával.
A japán-brit partnerség újraélesztése így határozottan nem vonta magával a korábbi sikereket, amelyek 1988 és 1991 között egy nagyon domináns érában csúcsosodtak ki.
Motorfronton tehát nagy váltásra szánta el magát a csapat, ami a szimulátoros eredményeket nézve jó döntésnek bizonyult, hiszen legalább egy másodperces javulásról számoltak be a mérnökök. A megbízhatóság ennek ellenére újra döntő szerepet kaphat, hiszen még tovább csökkent a felhasználható egységek száma.
Bár a 2017-es szezonban a Renault-val hajtott 6 konstrukció együttesen 26-szor adott fel futamot nem baleset következtében, a franciák mégis optimistán várják az új idényt, mivel elmondásuk szerint sikerült egy sokkal strapabíróbb erőforrással előállniuk.
Ezen felül a McLaren és a Renault összeállása azonnal meghozta az eddig tartózkodó támogatók kedvét is. Többek között a Kimoa, a Dell, illetve a brazil Petrobras is csatlakozott a csapathoz, utóbbi kapcsolat eredménye azonban legkorábban 2019-ben mutatkozik meg, ugyanis idén még a BP/Castrol látja el üzemanyaggal és kenőanyaggal az alakulatot. A sok új együttműködés ellenére továbbra sem lesz névadó szponzora a csapatnak.
Külsejében is megújult a McLaren, hiszen visszanyúlt a klasszikus, narancs festéséhez, ami a szurkolók tetszését biztosan elnyerte. Még akkor is, ha a meglepetés végül elmaradt, mivel már tegnap felkerült egy kép az MCL33-ról, amit pakolás közben egy reptéren fotóztak le.
„Az, hogy idén visszatértünk a narancs festéshez nem egyszerűen érzelmi döntés, hanem annak a bizonyítéka, hogy hallgatunk a rajongóinkra.” – jelentette ki Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója.
„Légy bátor!” – hirdeti és követi is az istálló az idei autóbemutatójával összeforrt mottóját, hiszen négykerekűje belsejében és külsejében is nagy változásokra szánta el magát, egy teljesen új korszakot nyitva az istálló életében.
„Úgy gondolom, hogy az egész csapat büszke lehet az új autóra. A tervezői, a mérnöki és az aerodinamikai részleg a rendelkezésükre álló rövid idő ellenére is fantasztikus munkát végzett az új autó és az új erőforrás összeillesztésénél. Sosem választottuk a könnyebb utat, vagy éltünk félmegoldásokkal, ennek az eredménye ez a jól összerakott versenygép.” – nyilatkozta Eric Boullier, csapatfőnök.
Eközben Stoffel Vandoorne és Fernando Alonso is igazodott némileg négykerekűje megújult külsejéhez, utóbbi hosszú idő után szakított megszokott Formula–1-es sisakfestésével, és az amerikai szerepvállalásokon használthoz hasonlóval fog idén versenyezni.
A kétszeres világbajnok kifele kacsintgatása pedig a tavalyi Indy 500-as kitérőt jócskán túlhaladva egy több mint 25 versenyt felölelő idényben mutatkozik meg, ami már január végén Daytonában kezdetét vette. A megosztott figyelmet kihasználva Vandoorne előtt adott lesz a feladat, miközben a gárda teszt- és tartalékpilótája, Lando Norris mindenkinél jobban várja a spanyol esetleges távozását, ami egy újabb csalódáskeltő idény után nagy valószínűséggel be is következne.
Az MCL33 bemutatása után egyetlen csapat, a Force India maradt adós új autója leleplezésével, amire a tervek szerint hétfőn reggel 8 órakor kerül sor Barcelonában még az első tesztnap kezdete előtt.