Nem újdonság az autók tetején elhelyezett napelem, hiszen már évtizedek óta létezik – azonban a kis teljesítmény miatt általában csak arra használják, hogy az álló autó utasterében mozgassa a levegőt az így termelt árammal hajtott szellőzőventilátor.
A Ford szerint azonban ennél többre hivatott ez a megoldás, amit a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n kiállított Focus C-Max Solar Energi tanulmány bizonyít. Lényegében arról van szó, hogy a konnektorról is tölthető hibridnél az egész tetőre utólagos napelem-panelt építettek, amely nem egyszerűen az áramtermelő cellákat tartalmazza, de egy olyan réteget is, amely a napfényt fókuszálja. Utóbbinak köszönhetően az átlagosnál nagyobb az energiatermelő képesség, még az is lehet, hogy a megfelelő időjárású területeken élőknek nem is kell majd konnektor után szaladgálniuk ahhoz, hogy elektromosan autózzanak.
A kaliforniai SunPower cég, a Georgia Institute of Technology és a Ford mérnökei közösen építették a tanulmányt, amelynek pontos áramtermelő képességét nem árulták el, csak olyan kevésbé megfogható adatokat árultak el, hogy egy átlagos sofőr futásteljesítményének 75 százalékát lehet a napelemek által megtermelt energiából fedezni, és egy átlagos autóhoz képest 4 tonna CO2-kibocsájtás megtakarítást lehet elérni a rendszerrel. Arról, hogy mennyibe kerül a napelem és hogy mikor várható a sorozatgyártása, semmi hír nincs.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!