Azzal, hogy átállították az MQB építőkészletre, a Volkswagen igen jól folyó Tiguan szabadidő-autója még sokoldalúbb lett. Nagyobb méretek, jobban variálható belső, modernebb biztonságtechnika, alacsonyabb fogyasztás, és nemsokára hibrid hajtás is választható lesz – a GTE a bemutatkozáskor még csak tanulmány.

Több mint 2,64 millió példányban értékesítették az első generációt, ezt akarják majd túlszárnyalni, ezért az eddig megszokott utcai és terep-változatokhoz csatlakozik az R-Line sportos megjelenésű változat és az egyelőre tanulmányként létező GTE hibrid. Utóbbi 218 lóerős rendszerteljesítményű, hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtást kap, de a tetőre szerelt napelemek is képesek tölteni az akkumulátort – a német klímán ez évi 500, Spanyolországban már évi 800-1000 km megtételére elegendő ingyen energiát termel.

Elektromos módban egyébként 50 km a hatótávolság, a szabványos átlagfogyasztás nagyon is elméleti 1,9 l/100 km. Az 1,4 literes benzinmotor 156 lóerős, a villanymotort a 6 fokozatú DSG váltó házában helyezték el, GTE üzemmódban, ami a Volkswagennél a sportos haladást jelenti, 8,1 másodperces 100-as sprintet tud a hibrid Tiguan, a csúcssebesség 200 km/h – elektromos üzemmódban 130 km/h. Az eladások derékhadát azonban a belső égésű motorral szerelt változatok adják majd, ennek megfelelően rögtön 8 teljesítményszinttel készültek. Két benzinmotor (1,4 liter 122 vagy 150 LE, 2,0 liter 180 vagy 220 LE) és két dízel (1,6 liter 115 LE, 2,0 liter 150, 190 vagy 240 LE) alkotja a kínálatot, a szabványos fogyasztás az előző generációhoz képest akár 24 százalékkal csökken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A saját tömeg átlagosan 50 kg-mal lett alacsonyabb, miközben a karosszéria nagyobb lett: 4,48 méter a hossz, 1,84 méter a szélesség, 1,63 méter a magasság és 2,68 méter a tengelytávolság. Nem csak az utas-, a csomagtér is gyarapodott, a mérete 615-1655 liter lett, az anyósülés támlája is előredönthető. Az osztott hátsó ülés egyenként állítható hosszában, a lábtér alaphelyzetben 2,8 centivel bővült.

Gazdagabb lett a biztonsági felszerelések listája, már az alapmodellben is van koccanásgátló, sávelhagyás-figyelő, pirotechnikai elven működő aktív motorháztető. A középső szinten ezt fáradtságfigyelővel fejelik meg, a csúcs felszereltségnél távolságtartó tempomat, DSG váltó esetén torlódássegéd, sávtartó segéd és pre-crash rendszer is van vészhelyzeti segéd mellett – utóbbi akkor automatikusan megállítja az autót, ha annak sofőrje egy ideje nem avatkozott be, tehát vagy rosszul van vagy például elaludt. A Volkswagen Tiguan összkerékhajtású változatának 20 centis szabadmagassága van, és immár 4-féle terepprogram közül választhat a sofőr, amelyek az ötödik generációs Haldex központi differenciálműre és az ESP-re is hatással vannak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!