Valósággá lett a látványterv, néhány hónap alatt megépült a benzintakarékos Megaméter utódja, a napfényre gyorsuló MegaLux. A GAMF-kar kiselőadójában mintegy százan voltak kíváncsiak a 14 fős járműépítő csapat eddigi munkájára, konkrétan arra a napelemes autóra, amit tavaly ősz óta építenek, fejlesztenek. A jármű elkészült, szeptemberben „postázzák” Ausztráliába, hogy októberben rajthoz álljon a World Solar Challenge-en.
A Kecskeméti Főiskola mérnökhallgatói „régi motorosok” az energiatakarékossági műfajban. A Megameter csapat tagjaként többen már 2010-ben is ott voltak a Shell Eco-marathonon. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően ma már övék a világ második legkevesebb fogyasztású járműve (3082 km/l). A MegaLux napelemes autón ennek a csapatnak a gerince dolgozott, kiegészülve új tagokkal. A csapatot elsősorban a főiskola hallgatói alkotják – főként gépészmérnök, járműmérnök és műszaki informatikus szakokról –, valamint tanárok, tanszéki mérnökök is segítik munkájukat.
Hétfőn sajtótájékoztatón mutatták be a MegaLux-ot. A bonyolult technikai részletektől eltekintve annyit érdemes tudni a napelemes járgányról, hogy négykerekű, karosszériája „katamarán” formájú, így légellenállási tényezője a lehető legkisebb. Naptáblái 6 négyzetmétert tesznek ki, a karosszéria anyaga szendvics szerkezetű kompozit műanyag. Az autó teljes egészében a főiskola műhelyében készült.
A versenyre készülő MegaLux csapatnak többen is sok sikert kívántak. Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásáért felelős államtitkára, a Magyar Szolár Szövetség elnöke arra biztatta a fiatalokat, hogy a megszerzett tudásukkal és tapasztalatukkal járuljanak hozzá a fenntartható közlekedés jövőjéhez, egyben Magyarország és a magyar ipar versenyképességének növeléséhez. Kecskemét város nevében Szemereyné Pataki Klaudia köszönte meg a csapatnak, hogy Kecskemét és Magyarország hírét Ausztráliáig elviszik, a verseny vonatkozásában pedig győzelmet kívánt a MegaLuxnak, ha már annyi munkát, energiát és szabadidőt befektettek a felkészülésbe. A csapat egyik főtámogatójaként Thomas Geier a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szólt a fiatalokhoz. Mint fogalmazott, bolondul az autókért, így személy szerint is nagyon kíváncsi az új járműre. A versenybe szállóknak azt kívánta, hogy legyenek készek rugalmasan reagálni a kihívásokra, mert nem tudhatják, mi vár rájuk a versenypályán.
A pilóták számára is komoly megpróbáltatás
Kutasi Zoltán csapatvezető mutatta be a versenyt. A megmérettetést októberben rendezik, az ausztráliai Darwin és Adelaide közötti mintegy 3020 kilométer hosszú Stuart Highway-en. 25 ország 47 indulója közül az nyer, aki leghamarabb ér célba Dél-Ausztrália fővárosában. 2013-ban a résztvevők kevesebb, mint harmada teljesítette az előírt távot. Az utat kizárólag napenergia felhasználásával és a jármű kinetikus energiájának visszanyerésével kell megtenni. Minden versenynap reggel nyolctól délután ötig tart, ezért több éjszakát is a sivatagban kell tölteni. A járművek mellett tehát a pilóták számára is komoly megpróbáltatás a Solar Challenge.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!