A Stralis Hi-Way fejlesztése során az Iveco kiemelt figyelmet fordított a teljes birtoklási költség (total cost of ownership, TCO) csökkentésére, a következetes optimalizálás következtében az elődhöz képest sikerült akár 4%-os teljes birtoklási költségcsökkenést elérni a nemzetközi megbízások teljesítése során (feltételezve, hogy egy Stralis Hi-Way nyergesvontató évente átlagosan 130.000 kilométert tesz meg négy éven keresztül).
Az új Stralis modellekhez soros, 6 hengeres felépítésű FPT Industrial Cursor motorok számos lökettérfogat-változatban (8, 10 és 13 literes az Euro V típuscsaládnál; 9, 11 és 13 literes az Euro VI típuscsaládnál) rendelhetők, a dízelmotorok esetében nyolcféle (310-től 560 lóerőig), a CNG-motorok esetében pedig háromféle (270-től 330 lóerőig) teljesítménnyel. Az FTP Industrial által tervezett és szabadalmaztatott Hi-eSCR utókezelő technológia különleges, mivel pusztán a katalitikus redukciós rendszerrel, kipufogógáz-visszavezetés nélkül teljesíti a szigorú Euro VI kibocsátási határértékeket. A Hi-eSCR technológiával felszerelt motor kiegészítő hűtést nem igényel, így az egyedi megoldás lehetővé teszi az utókezelési rendszer egyszerűsítését és a meglévő kabinstruktúra használatát.
A Stralis Hi-Way jelentősen áttervezett fülkével felszerelve érkezik. A jobb ergonómia és kényelem a forgalmazókkal és az ügyfelekkel kialakított szoros együttműködés eredménye. A fülke külső áttervezésekor a jármű aerodinamikájának, és ezzel együtt üzemanyag-hatékonyságának javítása volt a cél – többek között új, központi hűtőrács, áttervezett légterelők és új tervezésű lökhárító került a fülkére.
A jármű új, korszerű integrált telematikai szolgáltatásokat, továbbfejlesztett ügyfélszolgálati eszközöket és az elérhető legkorszerűbb menetbiztonsági felszereléseket kínálja, például fékasszisztens funkcióval ellátott EBS rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, ESP rendszert, adaptív sebességtartó automatikát, nappali menetfényt, valamint új fáradtság figyelő (Driver Attention Support) funkcióval ellátott fedélzeti kommunikációs és informatikai rendszert. Az egyedülálló IVECONNECT rendszer egyszerű és integrált módon teszi lehetővé az információs és szórakoztató rendszerek, a navigáció, a vezetéstámogató eszközök és a korszerű flottakezelési szolgáltatások kezelését. A vezetési teljesítmény növeléséhez az új Stralis a szolgáltatások eddig is rendkívül széles választékát új eszközzel bővíti. Az egyedülálló vezetési stílus értékelő (Driving Style Evaluation) funkció lehetővé teszi a sofőr számára vezetéstechnikájának valós idejű korrigálását. Ráadásul, ha a jármű kapcsolódik az IVECONNECT FLEET rendszerre, a program segítségével a flottamenedzser távolról értékelheti minden egyes sofőr teljesítményét.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!