Aki él és mozog az autóiparban, az a középkategóriás prémium szabadidő-autók kategóriájába törekszik, mert ezekkel az autókkal sok pénzt lehet keresni. Több keresztmotoros próbálkozás után most pontosan ennek a szegmensnek a közepébe érkezik az új, hosszmotoros Skyactiv-padlóra felépített első modell, a CX-60-as. Szinte mm-re másolták a már piacon lévő vetélytársakat, a megjelenés furcsa keveréke a Stelvio-s tetővonalnak, a BMW-s arányoknak és az aktuális Mazda formavilágnak. Persze a japánok filozófiája szerint nem tolakodó a megjelenés, az arányosan megnövelt méretű hűtőrács, az emeletes fényszórók és a nagy kerekek miatt már-már visszafogottnak mondható a külső.
Itt is a ló és lovasa filozófiát követve alakítják ki a vezetési pozíciót, újdonság, hogy most a vezetőülés beállításával párhuzamosan a tükrök és a vetített kijelző látómezeje is automatikusan mozognak, persze finomhangolásra mindig van lehetőség. De itt még nem ér véget a kényeztetés, az autó 6 állandó használót és néhány vendéget tud azonosítani arcfelismeréssel, és automatikusan az elmentett pozícióba állít be mindent a vezetési helyzettől kezdve a klímabeállításokon át a kedvenc rádióadókig. Utóbbiak egyébként jobban szólnak az eddigieknél, a Mazda saját mérnökei olyan hangszórókat terveztek, amelyek a karosszéria természetes üregeit is használják, mélyebb basszust állítanak elő az univerzális hangfalaknál.
Letisztult a műszerfal megjelenése, alapfelszerelés a 12,3 colos képátlójú, szuperszéles központi kijelző, a vezetőt egy külön 12,3 colos monitor informálja, az opciós vetíett kijelző a korábbinál háromszor nagyobb felületet használ. A grafikán a szöveg méretének növelésével módosítottak, hogy gyorsabban lehessen leolvasni az üzeneteket. A kényelem javítása érdekében a CX-5-öshöz képest 23 centivel hosszabb és 3,7 centivel szélesebb a két első ülés közötti kartámasz, amivel egy magasságban van az ajtón lévő könyöklő. A központi kezelőszervet 82 mm-rel magasabbra és 132 mm-rel előrébb mozdították, hogy könnyen lehessen kezelni. Üléspróbára majd később lesz lehetőség, de a mérnökök ígérete szerint a második sorban is kényelmesen, előrenéző lábakkal ülhetnek majd az átlagnál magasabb utasok is. A padló alatti 93 literes fiókot is beleszámolva 570 literes a sík falakkal határolt csomagtér – a plug-in hajtás akkumulátorát az utastér padlója alatt helyezik el, hátulról csak a töltőkábel rabol helyet –, ami támladöntés után legfeljebb 1726 literes raktérré alakul.
Új hajtásokat készítettek a hosszmotoros padlóra épülő Mazdákhoz, alapfelszerelésként adják az új fejlesztésű 8 fokozatú automatikus váltót, és teljesítménytől függően az elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolót használó i-Activ összkerékhajtást is. Ennél alapesetben hátra megy a nyomaték, szükség szerint pedig az első kerekek is bekapcsolódnak a hajtásba. Az alapmotornak számító soros, hathengeres motorok csak 2023-ban jönnek, a benzines Skyactiv-X 3,0, a turbódízel, 3,3 literes lökettérfogatú, és mindkettő munkáját 48 voltos lágyhibrid rendszer segíti – pontos számadatokat majd később közölnek ezekről.
Első körben a Mazda első plugin hibrid hajtásával lesz megvásárolható a CX-60-as, amelynél a 2,5 literes, négyhengeres Skyactiv-G a belső égésű motor (192 LE/261 Nm), ezenkívül egy villanymotor (136 LE/250 Nm) hajt be a váltóba, a rendszerteljesítmény 327 LE/500 Nm, ami így a valaha volt legerősebb közúti autója a japán márkának! A 17,8 kWh kapacitású, 175 kg tömegű akkumulátorral 60-63 km-es elektromos hatótávolságot ígérnek – konnektorról a töltési idő 4 óra –, elektromos módban 100 km/óra az elérhető csúcssebesség. Európa északi régiójában már a nyáron indul a CX-60-as forgalmazása, Magyarországra ősszel érkeznek majd az első példányok.