Amióta 2007-től kezdve pénzügyi befektető kézben (egy kuvaiti konzorcium és egy olasz befektetési alap) van az Aston Martin, túlságosan sokat nem tudott felmutatni, a régi modelljeinek frissítésével húzta ki egészen mostanáig, amikor egy nagy dobással jelentkeztek: a 103 éves múlttal rendelkező gyár valaha volt legfontosabb újdonságának tartják a DB11-est.
Ennek azért húzódott el a fejlesztése, mert tisztában voltak azzal, hogy a külső partnert kell találniuk ahhoz, hogy a mai követelményeknek megfelelő autót tudjanak készíteni. Az elektromos rendszer cégben 5 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Daimler segítségével valósult meg, így a legmodernebb biztonsági segédeket is elérhetőek lettek az autóhoz, és rögtön a kommunikációs fejegységek is ott vannak a fedélzeten.
Sikerült friss megjelenést adni a karosszériának, amelynél olyan tetővonalat alakítottak ki, ami kétszínű megjelenést is lehetővé tesz. Az alumínium térvázat (a korábbinál több a ragasztás) a brit manufaktúra mérnökei fejlesztették, ahogy az 5,2 literes biturbó V12-es (608 LE/700Nm) is házon belül készült. Ezzel 3,9 másodpercig tart a 100-as sprint, a végsebesség 322 km/óra.
A vásárlóknak is tetszik az újdonság, amióta bejelentették az Aston Martin DB11-es Genfi leleplezését, 500 megrendelés érkezett a gyárhoz, majd amikor pár nappal a bemutató előtt a hivatalos sajtófotók kikerültek az internetre, további 500 megrendelést kaptak, a közönségszemlén pedig további több mint 400 megrendelő jelezte a standon, hogy ilyen autót akar vásárolni. A sorban következő újdonság a Vantage belépő-modellsorozat lesz, ami a Mercedes-AMG 4,0 literes biturbó V8-asát kapja, 2018-tól lesz megvásárolható a teljesen elektromos hajtású Aston Martin sportlimuzin, és nem sokkal később szabadidő-autóval is piacra lépnek. Szóval ha a következő évszázadra nem is, a következő másfél évtizedre bebiztosította a jövőjét az Aston Martin.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!