Alig pár héttel az RS 3 performance után az RS 6 Avant és RS 7 Sportback modellek esetén is fokozza a tempót az Audi a performance változat piacra dobásával. Ezeknél a teljesítmény növelésével és a tömeg csökkentésével és az új központi differenciálművel növelik a vezetési élményt. És csökkentik a 0-100 km/óra gyorsuláshoz szükséges időtartamot, hiszen az jelen esetben mindössze 3,4 másodpercig tart. Ennek elérése nem volt egyszerű.
A 4,0 literes V8-as biturbóra nagyobb feltöltőket szerelnek, a maximális töltőnyomást 2,4-ről 2,6 bar-ra emelik, a teljesítmény így 30 lóerővel és 50 Nm-rel emelkedik; 630 LE és 850 Nm áll a vezető rendelkezésére. A saját tömeget az RS 6 Avant esetén 60, az RS 7 Sportback-nél 75 kg-mal csökkentik, ezen belül leginkább a zajszigetelésből spórolnak – különös tekintettel a motortér-utastér közötti csillapításra –, a 22 colos kovácsolt alufelnik összesen 20 kg-mal csökkentik a rugózatlan tömeget, ezekre 285/30 méretű Continental Sport Contact 7-es abroncsokat szerelnek. Ezek az egyébként adott szériaabroncsokhoz képest jobban tapadnak, nagyobb kanyarsebességet és 100 km/órás tempóról fékezve 2 méterrel rövidebb fékutat biztosítanak.
A vezetési élményt javítja az új, mechanikus önzáró központi differenciálmű, amely kisebb és könnyebb az egyébként használt egységnél. Alapesetben 40:60 arányban osztja el a tengelyek között a nyomatékot, de ez változhat a tapadás függvényében, az első tengelyre a motor nyomatékának legfeljebb 70, a hátsóra legfeljebb 85%-a mehet. Az RS 6 Avant és RS 7 Sportback perofrmance modellekhez alapáron jár az RS Dynamics csomag, tehát a végsebességet 280 km/óránál korlátozza az elektronika, a sport hátsó differenciálmű mellett az összkerék-kormányzás is ott van a fedélzeten, felárat kell fizetni az RS Dynamics plus csomagért, ami karbon-kerámia fékeket és 305 km/órás végsebesség-limitet tartalmaz. December 8-tól lehet rendelni az Audi RS 6 és RS 7 performance modelleket, az indulóár 135 000 euró Németországban.