Még idén nyáron bemutatja a Lotus az utolsó, belső égésű motort használó sportkocsiját, aztán teljes erejével a villanymotoros járművek felé fordítja figyelmét a Geely tulajdonában lévő brit márka – és ebben az Alpine is társa lesz. Addig is méltó módon elbúcsúztatják az 1996 illetve 2000 óta piacon lévő aktuális modelleket, az Elise roadstert és annak kupéváltozatát az Exige-t. Egyedi színek, grafika és természetesen Final Edition feliratok és jelvények tömkelege jellemzi majd ezeket az autókat.
Az Elise roadsterből két különleges modellt készítenek, a Sport 240 és a Cup 250 fedélzetén ott van az új digitális műszeregység, bőr és Alcantara borítja az új formájú kormánykereket, egyedi az ülések díszvarrása. Az Azure kék szín volt az első sajtóautók sajátja még 1996-ban, a fekete a márka legendás versenysport-színe, a Racing Green pedig az 1994-ben bemutatott prototípus pontos árnyalata. A Sport 240 motorja 23 lóerővel lett erősebb, a 240 lóerőhöz 244 Nm tartozik, ami 4,1 másodperces 0-96 km/óra sprintre elég, a feláras karbon karosszériaelemekkel és lítium-ion akkuval a 922 kg-os saját tömeget 898 kg-re lehet csökkenteni. A Cup 250 aerodinamikai csomagja 160 km/órás tempónál 66 kg, 250 km/óránál 155 kg leszorító-erőt termel, Bilstein lengéscsillapítókat és állítható stabilizátorokat kap.
Az Exige Final Edition három modellt jelent: Sport 390, Sport 420 és Cup 430. Digitális műszeregység, új kormány, egyedi díszvarrás teszi különlegessé a belsőt, az itt választható különleges színek a metálfehér – ilyen volt a 2011-es Frankfurti Autószalonon leleplezett autó – és a metálnaracs, ami az első sajtótesztautók színe volt. A Sport 390 esetén 47 lóerővel 397 LE/420 Nm-re növelték a 3,6 literes kompresszoros V6-os teljesítményét, ami 3,7 másodperces 0-96 km/óra sprintre elég. A Sport 420-nál tíz lóerővel 420 LE/427 Nm-re növelték a teljesítményt, állítható stabilizátorok és lengéscsillapítók is vannak a fedélzeten, az AP Racing szállítja a nagy hőterhelést elviselő fékrendszert. A Cup 430-as 430 lóerőt és 440 Nm-t tud, ennek van a legnagyobb leszorító-erőt termelő aerodinamikája, a 0-96 km/óra gyorsulás mindössze 3,2 másodpercig tart. A Final Edition autókkal együtt mintegy 55 000 példány után búcsúzik a Lotus Elise és Exige, ezzel a márka 1948-as megalapítása óta legyártott autóinak több mint felét jelentik.