A Suzuki kínálatának a Swift mellett a második legfontosabb tagja a Solio és a Solio Bandit nevű kompakt egyterű, amelynek most mutatták be a harmadik generációját. Ebből a párosból évi 100 000 darabot értékesítenek Japánban, és úgy tűnik, hogy még idén, a koronavírus-járvány miatti tavaszi megtorpanás ellenére is sikerül teljesíteni ezt.
Már az előző generáció átkerült a Heartect alapra, most a méretek növelése volt a soron, azaz 8 centivel megnövelték a hosszt és 2 centivel a szélességet; a visszajelzések alapján a családok több helyre vágynak. A karosszéria 3790 mm hosszú, 1645 mm széles és 1745 mm magas, a tengelytávolság 2500 mm. A csomagtér hossza 10 centivel növekedett, a sínen tologatható hátsó üléssel 550-715 mm között van. A használatot könnyíti, hogy mindkét oldalon elektromos mozgatású tolóajtó is elérhető, akár automatikus zárási funkcióval is, azaz távirányítóról vezérelve az ajtókat nem kell külön rányomni a zárásra. Nagyobb lett a két első ülés közötti hely, így miután a szülő rögzítette a gyermekét, könnyebben előre tud menni a vezetőülésbe.
A Solio és a sportosabb megjelenésű Solio Bandit motorterébe egyaránt a K12C jelzésű, 1,2 literes szívómotor kerül 91 lóerős teljesítménnyel, az alapkiviteltől eltekintve a lágyhibrid rásegítés is ott van a fedélzeten. A váltó csak fokozatmentes automatikus lehet, az elsőkerékhajtás mellett összkerékhajtás is választható.