Fiatalok vásárolják nagy számban a Kia Morning, vagy ahogy mifelénk forgalmazzák a Picantro miniautót, ezért a modellfrissítésnél az ő igényeiket tartották leginkább szem előtt. Új generációs fejegységet lehet felár ellenében kérni, a középkonzol tetejére biggyesztett érintőképernyő 7 helyett 8 colos képátlójú, el is tűntek mellőle a fizikai kapcsolók, csak két tekerőt hagytak meg.
Hazájában a Kakao cég szolgáltatását használva lehetséges hangvezérléssel kezelni a rendszert, Európában ez a funkció nem lesz elérhető, de a távoli hozzáférést mifelénk is megkapják az ügyfelek, ami ráadásul oda-vissza működik. Megfelelő alkalmazás telepítésével az okosotthon rendszereit (légkondicionáló, világítás, stb.) is lehet vezérelni az érintőképernyős fejegység segítségével. Egy másik kijelző is megújult, a műszeregységen belül a két analóg óra között immár színes, 4,2 col képátlójú a multifunkciós kijelző.
Új vezetőtámogató rendszerek is elérhetőek az átalakított első-hátsó lökhárítóval rendelkező minihez, de a motorpaletta beszűkült. Dél-Koreában csak a korábbi alapmotorral, az 1,0 literes 76 lóerős (95 Nm) szívómotorral lehet megvásárolni a Morningot – nincs már az 1,25-ös négyhengeres és az 1,0 literes turbómotor –, az erőforrás szabványos fogyasztását minimálisan, 6,5 l/100 km-ről 6,4 l/100 km-re mérsékelték. Várhatóan hamarosan hírt kapunk majd az európai Kia Picanto változásairól is.