Tegnap már volt pár képünk róla, de csak most lett hivatalos az előzetes sajtóanyag, így már kijelenthetjük: igen komoly dolgok történtek a Range Rover esetén, noha ezt nem feltétlenül látni rajta. Azzal, hogy teljesen alumínium, önhordó karosszériára váltotta, 318-420 kg-mal csökkent az autó tömege a kifutó generációhoz képest. Vagy hogy stílusosak legyünk, úgy egy Tata Nanó-val.
De nem csak ezért hasznos az új felépítmény, a hátsó lábtér, amelyre eddig se nagyon panaszkodtak az ügyfelek, 118 mm-rel lett nagyobb. És még úton van a nyújtott tengelytávolságú változat is, a biztonság kedvéért, de már a normál karosszériával is elérhető az Executive Class kétszemélyes hátsó ülés. Megtartották a légrugózást, amelyet állítólag sikerült még kényelmesebbé tenniük a mérnököknek. Továbbra is ott van a fedélzeten a Terrain Response nevű rendszer, azonban immár a második generáció, amely önműködően is képes a különböző talajviszonyokhoz igazítani az összkerékhajtást.
Szeptember 6-án leplezik le az új Range Rovert Londonban, addig csak néhány apró morzsát tudunk a motorkínálatról. Európában a TDV6 és a TDV8 mellett a kompresszoros, 5,0 literes V8-as lesz választható, az Egyesült Államokban nem lesznek dízelek, de lesz szívó V8-as. Mi valószínűleg kompresszoros, 3,0 literes V6-ost kapunk majd utóbbi helyett. Közös vonás, hogy az összes erőforráshoz nyolcfokozatú, ZF automatikus váltó csatlakozik. A legfontosabb piacokon decemberben, egyébként 2013 elején indul az új Range Rover forgalmazása.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!